با تصویب مجلس عرضه خودرو از طریق دولت و شورای رقابت انجام می‌شود

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس بند الحاقی ۱۳ تبصره ۶  که مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا بود را از متن لایحه حذف کردند که بر این اساس فرآیند عرضه خودرو از طریق دولت و شورای رقابت اعمال می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با حذف بند الحاقی 13 تبصره 6 ماده واحده این لایحه که مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا بود، موافقت کردند.

سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 در جریان بررسی این بند در مجلس، گفت: ما شب گذشته در کمیسیون تلفیق با دقت تمام این مسئله را مورد بررسی قرار دادیم و مر قانون و آئین نامه در رابطه با این بند به درستی اعمال کردیم. اینکه نماینده ای در این بخش نظر دیگری دارد دلیل بر این نمی شود که کمیسیون تلفیق خلاف قوانین عمل کرده باشد چرا که پیشنهادات تا زمانی که به تصویب نرسد ماده قانونی محسوب نمی شود.

وی درباره دلایل حذف بند الحاقی 13 تبصره 6 لایحه بودجه، گفت: نکته ای که در این بخش حائز اهمیت است این است که خودرو چگونه و کجا عرضه و شورای رقابت در این بخش چگونه عمل کند لذا همه این موارد قوانین مربوط به خود را دارد و قوانین آن هم شفاف است و موضوع آن نیز بودجه ای نیست.

حسینی تاکید کرد: بنابراین ما شب گذشته و در جریان جلسه کمیسیون تلفیق به همه این ابعاد رسیدگی کردیم همچنین در قالب این بند الحاقی درآمد جدیدی هم پیش بینی نشده بود لذا برخی دوستان بدین نحو تفسیر می کنند که بدین نحو که ما گفتیم حاصل آن مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد که باید دانست مالیات بر ارزش افزوده یک درآمد عمومی است و  اصلا این موضوع درآمد خاص نیست که بخواهیم به آن هزینه ببندیم.

وی با اشاره به عدم موافقت مجلس با اصل موضوع مورد بررسی قرار گرفته، ادامه داد: همچنین در بند دیگری از این مسئله گفته شده بود قیمت خودرو 1.2 برابر فروخته شود که باید گفت در این بخش هم درآمدی حاصل نمی شود تا ما بتوانیم هزینه ای برای آن در نظر بگیریم بنابراین مالیات بر ارزش افزوده یک درآمد عمومی قلمداد می شود.

حسینی در پایان گفت: اساسا دراین بخش درآمدی وجود نداشته و نمی توان به آن هزینه ای را تحمیل کرد بنابراین ما به این دلیل این بند الحاقی را از لایحه بودجه حذف کردیم.

گفتنی است براساس حذف بند الحاقی 13 تبصره 6 موضوع عرضه خودرو به دولت و همچنین شورای رقابت واگذار شد تا از فرآیندهای قانونی در این بخش استفاده شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن