با تصویب پارلمان، زغال سنگ از آلمان حذف می شود

50 درصد برق تولیدی آلمان از تجدیدپذیرها بود

باندستاژ، مجلس قانون گذاری آلمان، روز جمعه قانونی تصویب کرد که بر اساس آن برای رسیدن به اهداف اقلیمی، زغال سنگ از منابع تولید برق این کشور حذف می شود.

به گزاش «انرژی امروز» از رویترز، این قانون 50 میلیارد یورو، برابر با 56 میلیارد دلار برای معدن کاران و بهره برداران نیروگاه های برق، مناطق تحت تاثیر این قانون و کارگران آن که درگیر با تاثیرات این انتقال از زغال سنگ به تجدیدپذیرها هستند در نظر گرفته است.

وزیر اقتصاد آلمان، پتر آلتمایر، این قانون را یک قانون تاریخی برای آلمان عنوان کرده و گفته است: این آغازی غیرقابل بازگشت برای پایان عصر سوخت های فسیلی است. این طرحی برای نسل آینده است.

آلمان قرار است نیروگاه های اتمی خود را تا سال 2022 و نیروگاه های زغال سنگی خود را تا سال 2023 برچیند. و از سویی به شدت به دنبال کاهش 55 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای خود تا سالا 2030 نسبت به سطح سال 1990 است.

صنایع تاسیستاتی، کارگری و مصرف کنندگان انرژی به شدت از این طرح استقبال کرده اما گروه های سبز می گویند زمان بندی این طرح بسیار آرام و بار بزرگی بر دوش مالیات دهندگان خواهد بود.

هزینه تولید برق از تجدیدپذیرها روز به روز رقابتی تر می شود و قیمت ارزان گاز طبیعی هم باعث شده است که این سوخت گازی جایگزین سوخت فسیلی جامد زغال سنگ در آلمان شود.

در ابتدای سال 2020 تجدیدپذیرها بیش از 50 درصد برق تولیدی آلمان را به خود اختصاص دادند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن