با کاهش انتشار کربن غول ها در برابر کووید 19 سر تسلیم فرود می آورند

فشار سهامداران به شرکت های نفتی برای عمل به توافقنامه پاریس

امسال رویال داچ شل وبریتیش پترولیون نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده اند، سهام هر دو غول نفتی به کمترین حد آن در 25 سال گذشته رسید. کاهش قیمت نفت هم نگرانی هایی برای سهامداران این غول ها به وجود آورده است که بتوانند به سوی تولید انرژی های کم کربن حرکت کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اکسون موبیل بزرگ ترین تولید کننده نفت ایالات متحده، هم امسال با کاهش 52 درصدی ارزش سهام خود مواجه بود.

شرکت های نفتی با کاهش قیمت نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیز رشد فشار سهامدارن برای توجه شرکت ها به توافق نامه پاریس به شدت تحت فشار هستند.

بر همین اساس شرکت های بزرگ اروپایی به دنبال کاهش گازهای گلخانه ای خود هستند. بریتیش پترولیوم و انی ایتالیا در تلاش هستند تا سال 2030 انتشارات خود را به سرعت کاهش دهند.

برنارد لونی، مدیر اجرایی بریتیش پترولیوم در یک پست در لینکدین از کاهش سهام این شرکت در هفته گذشته خبر داد و گفت: تغییرات در بی پی حتمی است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن