بخش دریایی طرح ملی گوره جاسک چه وضعیتی دارد؟

تا پایان سال یک زنجیره از ٣ زنجیره این طرح وارد مدار تولید خواهد شد

مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس با اشاره به آخرین وضعیت توسعه بخش دریایی طرح ملی گوره جاسک، اظهار کرد: ساخت پایانه صادراتی جاسک باجدیت در حال پیگیری است.

محمد مشكین فام گفت: در پروژه طرح ملی انتقال نفت خام گوره- جاسک، احداث بخش خشكی و دریای پایانه صادراتی به شركت نفت و گاز پارس سپرده شده است و اجرای این طرح باجدیت در حال پیگیری است.

عملیات خط لوله دومین گوی شناور منطقه دو پارس جنوبي

وی افزود: طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال جاری یک زنجیره از ٣ زنجیره این طرح وارد مدار تولید خواهد شد و با به مدار آمدن این زنجیره، می توانیم صادرات خود از این بخش را آغاز كنیم.

مشكین فام تاكید كرد: نصب گوی شناور و سیستم میترینگ نیز تا پایان سال جاری جز برنامه های شركت نفت و گاز پارس بوده كه هم اكنون مقدمات بارگیری گوی شناور از خرمشهر به سمت پایانه جاسک در حال مهیا شدن است و اجرای این دو بخش تا پایان سال جاری طبق برنامه پیشین به پایان خواهد رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن