بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه توزیع برق تهران بزرگ و شهرداری

وزارت نیرو آمادگی همكاری در همه زمینه‌ها را با شهرداری تهران دارد

پیش‌نویس تفاهم‌نامه توزیع برق تهران بزرگ و شهرداری تهران به منظور همكاری در زمینه‌های مرتبط با برق در شهر تهران، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در جلسه بررسی این تفاهم‌نامه كه با حضور همایون حایری معاون برق و انرژی وزارت نیرو و عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران انجام شد، در خصوص زمینه‌های مختلف همكاری توافق كلی صورت گرفت.

در این نشست، حایری معاون برق و انرژی وزارت نیرو با استقبال از دیدگاه شهرداری تهران برای تبدیل پایتخت به شهری هوشمند و پیشرفته و مبتنی بر مبلمان شهری گفت: وزارت نیرو آمادگی همكاری در همه زمینه‌ها را با شهرداری تهران دارد.

همچنین محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر نیز در این نشست گفت: در حال حاضر با شعار آشتی شبكه‌های برق با درختان، حدود صد درصد شبكه‌های مسی پایتخت به كابل خودنگهدار تبدیل شده است كه هم از دیدگاه مبلمان شهری و هم به لحاظ حفظ محیط زیست بسیار پراهمیت است.

در ادامه، امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در سخنانی به همكاری‌های این نهاد با وزارت نیرو در زمینه آب و فاضلاب و استفاده از پساب اشاره كرد و اظهار امیدواری كرد: این تفاهم‌نامه همكاری با دیدگاه خدمت‌رسانی به شهروندان به سرانجام برسد.

بر اساس این گزارش، همكاری جهت ارتباط و توسعه استفاده مشترك از منابع داده و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور تحقق شهر هوشمند و توسعه دولت الكترونیك، تعامل و همكاری در حفظ حریم خطوط برقرسانی عمومی، مشاركت در جمع‌آوری خطوط فشار قوی و احداث تونل‌های انرژی مورد نیاز در شهر تهران، توسعه مولدهای زباله سوز، ایجاد زیرساخت تامین برق وسایل نقلیه برقی انبوه بر، توسعه و بهبود روشنائی معابر عمومی راه‌های شریانی جدید شهر تهران با استفاده از فناوری‌های نو، مشاركت در تدوین و برنامه‌ریزی در طرح‌های بلندمدت توسعه شهری در راستای بهبود خدمات برق‌رسانی عمومی و … از جمله محورهایی است كه در پیش‌نویس تفاهم‌نامه به بررسی پرداخته شد.

همچنین مقرر شد در آینده نزدیك تفاهم‌نامه به امضای رسمی دو طرف برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن