برنامه‌های نگهداشت و افزایش تولید اروندان تشریح شد

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان، مهمترین برنامه های این شرکت را در نگهداشت و افزایش تولید تشریح کرد.

جهانگیر پورهنگ گفت: در سال ۹۹ برنامه ریزی مدونی در حوزه نگهداشت و افزایش تولید نفت در گستره عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان انجام شده است.

وی گفت: با تحویل گیری ۲۰ حلقه چاه حفر شده از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت در فاز دوم میدان آزادگان جنوبی، گام بلندی در مسیر افزایش تولید از این میدان مشترک برداشته خواهد شد.

پورهنگ با اعلام اینکه فرآیند تحویل گیری این تعداد چاه در نیمه نخست امسال به انجام می رسد، گفت: شرکت نفت و گاز اروندان برای تحویل گیری هر بخش دیگری از پروژه های توسعه ای غرب کارون که از سوی شرکت متن قابل ارائه باشد، آمادگی کامل دارد.

وی، پیگیری و هماهنگی با شرکت متن جهت توسعه فاز سوم میدان دارخوین را از دیگر برنامه های این شرکت در سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: احداث خطوط جریانی و تاسیسات سرچاهی پنج حلقه چاه میدان دارخوین به همراه تعمیر و تکمیل پنج حلقه چاه تولیدی در این میدان، از دیگر برنامه هایی است که توسط شرکت اروندان انجام خواهد شد که در راستای نگهداشت تولید، ۲۰ هزار بشکه از این چاه ها تولید خواهد شد.

پورهنگ در ادامه با اشاره به قرارداد جمع آوری ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در غرب کارون گفت: با توجه به اینکه این قرارداد باید از زمان تنفیذ در مدت ۱۸ ماه نهایی شود، تمام تلاشمان را برای پیشرفت برابر برنامه زمان بندی در سال ۹۹ به کار خواهیم بست.

وی اظهار کرد: با اتمام این پروژه سالانه ۲۵ میلیون دلار از محل گازهایی که پیشتر در مشعل های غرب کارون سوزانده می شد، به نفع شرکت ملی نفت ایران درآمد ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین به اتمام فرآیند واگذاری تلمبه خانه های غرب کارون در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: امسال افزایش تولید نفت در میدان آزادگان جنوبی را شاهد خواهیم بود.

به گفته پورهنگ، توسعه میدان سهراب نیز به عنوان یکی از محورهای فعالیت در غرب کارون در دستور کار است که امیدواریم با هماهنگی شرکت‌های متن و اروندان و حمایت مدیریت شرکت ملی نفت ایران در سال ۹۹ روند خوبی داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر کارهای مربوط به واگذاری توسعه این میدان به یک شرکت داخلی از سوی شرکت ملی نفت ایران انجام شده و امیدواریم که این طرح نیز تا پایان امسال نهایی شود.

تشریح اولویت‌های زیست محیطی اروندان

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه با بیان اینکه این شرکت اولویت حفظ مسائل زیست محیطی در کنار فعالیت های توسعه ای را به طور جدی در دستور کار دارد، گفت: یکی از اقدامات قابل توجه در این رابطه، مربوط به پروژه بهسوزی مشعل های دارخوین و غرب کارون است.

پورهنگ همچنین از قرارداد ساخت محوطه نگهداری مواد آغشته به نفت در غرب کارون به عنوان یکی دیگر از محورهای زیست محیطی این شرکت یاد کرد و افزود: اقدامات اجرایی این عملیات از اول اردیبهشت ماه آغاز می شود و طبق برنامه امسال به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه از پروژه های این شرکت در جهت ایمن سازی خطوط انتقال در محوطه و داخل تالاب هورالعظیم نام برد و گفت: با اجرای این پروژه، امکان نشت نفت به محوطه و داخل تالاب به حداقل می رسد.

حمایت همه جانبه از سازندگان داخلی در سال جهش تولید

پورهنگ در خصوص اقدامات راهبردی شرکت اروندان در راستای شعار جهش تولید نیز گفت: با وجود اینکه شرکت اروندان شرکت جوانی است و زمان زیادی از ساخت تاسیسات آن نمی گذرد، اما برنامه ریزی برای شناسایی قطعاتی که در فرآیند تعمیر و بازسازی تاسیسات مطرح است از سال ۹۷ آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این راستا ضمن بومی سازی ۲۰۰ قطعه و تجهیز کاربردی، اقدامات موثری نیز در جهت شناسایی پیمانکاران و صنعتگران توانمند داخلی انجام شده است.

پورهنگ افزود: امسال نیز بخشی از قطعات موردنیاز تاسیسات شناسایی شده و به زودی با شرکت‌های توانمند داخلی برای تامین آن ها مکاتبه خواهیم کرد.

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در سایه کرونا

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان همچین از تداوم انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در سال ۹۹ یاد کرد و گفت: برای امسال بهسازی و تحویل ۳ مدرسه روستایی در حوالی تاسیسات دارخوین و غرب کارون را در برنامه داریم که به زودی انجام می شود.

پورهنگ همچنین از انجام مراحل ساخت ۲ مدرسه ویژه کودکان استثنایی خرمشهر خبر داد و گفت: این مدارس با موافقت وزیر نفت و با سرمایه ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان ساخته می شود و در اختیار خانواده های بی بضاعت قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص انجام فعالیت های عام المنفعه در خصوص رفع بحران کرونا نیز گفت: کمک به تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان های مستقر در شهرستان های همجوار تاسیسات نفتی، از اقدامات این شرکت در این رابطه بوده است.

پورهنگ افزود: این کمک ها در محدوده شهرستان های هویزه، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و سوسنگرد و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچین در خصوص انجام تعهدات ابلاغی در خصوص مواجهه با ویروس کرونا نیز گفت: با ابلاغ دستورالعمل های HSE شرکت ملی نفت ایران در اسفندماه گذشته، اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با ویروس کرونا آغاز شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت حفظ تولید نفت در مناطق عملیاتی، ضدعفونی کردن اتوبوس های انتقال کارکنان انجام شد و نظارت بر تهیه و پخت غذا نیز شدت یافت.

پورهنگ افزود: همچنین سعی شد ضمن پایش روزانه کارکنان ستادی و عملیاتی، حضور افراد در مراکز کاری به حداقل برسد، در این زمینه ضمن شناسایی افراد با سابقه بیماری های زمینه ای و بانوان دارای فرزند خردسال، در چارچوب پروتکل های ابلاغی عمل شد.

وی اظهار کرد: همچنین برای کاهش میزان تردد افراد، شیفت های کاری حراست از ۸ ساعت به ۱۲ ساعت افزایش یافته و این روند نیز تا پایان اتمام بحران کرونا ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن