برنامه جذب سالانه 3 میلیون تن کربن در ایالات متحده

انتشارات 640 هزار خودرو کاهش می یابد

ایالات متحده قصد دارد سالانه 3 میلیون تن دی اکسید کربن را که معادل انتشارات 640 هزار خودرو است جذب و در عمق بیش از یک مایل ذخیره سازی کند.

 

به گزارش «انرژی امروز» از نیویورک تایمز، بعد از اینکه دولت ترامپ برای پروژه ذخیره دی اکسید کربن در زیر زمین یارانه در نظر گرفت، امیدواری به توسعه این پروژه ها بیشتر شده است.

در سال 2018، کنگره برای شرکت هایی که دی اکسید کربن خود را قبل از انتشار به اتمسفر و افزایش گرمایش جهانی، جذب می کنند، معافیت های مالیاتی در نظر گرفت. با این حال این پروژه ها به دلیل اینکه سازمان خدمات داخلی در حال ارزیابی اعتبار کربن بود به عقب رانده شده بودند.

حال اعلام شده است که ایالات متحده بر اساس این پروژه قصد دارد سالانه 3 میلیون تن دی اکسید کربن را که معادل انتشارات 640 هزار خودرو است جذب و در عمق بیش از یک مایل ذخیره سازی کند.

برآورده های اولیه حاکی از این است که هزنه این پروژه به یک ملیارد دلار می رسد.

تاکنون در ایالات متحده 30 پروژه جذب و ذخیره سازی کربن وجود داشته است. در تگزاس هم غول نفتی اوکسیدنتال برنامه حذف دی اکسید کربن از دو واحد تولید اتانل و تزریق آن به چاه های نفت را در دستور کار خود دارد.

برآوردها می گویند که هر تن دی اکسید کربن جذب شده و در زمین ذخیره شده تا 50 دلار ارزش اقتصادی دارد و اگر این گاز در طول بازیافت نفت جذب شود تا 35 دلار در هر تن ارزش خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن