تا سال 2030 اروپا 30 میلیون خودروی برقی خواهد داشت

اتحادیه اروپا برنامه ریزی کرده است که تا سال 2030 بتواند دست کم 30 میلیون خودروی با انتشارات صفر در جاده های خود داشته باشد.

به گزارش «انرژی امروز» رویترز از پیش نویس اسناد برنامه اتحادیه اروپا خبر می دهد که بر اساس آن کشورهای این اتحادیه به کنار گذاشتن سوخت های فسیلی رانده می شوند.

این استراتژی که هفته آینده منتشر خواهد شد می گوید کمیسیون اروپا باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد که بتواند یک چهارم انتشارات گازهای گلخانه ای این اتحادیه را که از حمل و نقل منتشر می شود متوقف کند.

بر اساس این سند، اهداف اتحادیه اروپا برای خنثایی اقلیم تا سال 2050 بدون اقدامات گسترده برای کاهش انتشارات حمل و نقل مبتنی بر سوخت های فسیلی قابل دستیابی نیست.

در این سند آمده است که اتحادیه اروپا برای رسیدن به اهداف خود باید بتواند تا سال 2030 دست کم 30 میلیون خودروهای با انتشارات صفر داشته باشد.

بر اساس اعلام انجمن بین المللی حمل و نقل پاک، سال گذشته در این اتحادیه 1.8 میلیون خودروی برقی و هیبریدی تردد داشتند. اما خودروهای هیبریدی جزو خودروهای با آلاینده صفر نیستند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن