برنامه ریزی برای افزایش ۱۰ درصدی بومی‌سازی تجهیزات در بخش انتقال گاز

رییس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران گفت: هدف کلان امور تخصصی بازرگانی و کالا این است که بخش خصوصی را در احداث، نصب و بهره‌برداری در پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های تقویت فشار و مخازن ذخیره‌سازی با عبور از مسیر بومی‌سازی بیش از پیش دخالت دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، حمید نجفی، اظهار داشت: این مهم که با هدف افزایش تأمین‌کنندگان کالا انجام شده، ما را به اهداف خود در سال گذشته در مبحث داخلی‌سازی کالاها در بخش‌های مختلف انتقال و پالایش نزدیک و نزدیک‌تر کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که ایجاد ساختاری منسجم با توجه به وظایف سازمانی، توجه به درآمدها و هزینه‌ها و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص در چندساله اخیر، باعث پیشرفت چشمگیر این شرکت در زمینه خودکفایی در بخش‌های مختلف پالایشگاهی، انتقال گاز و گازرسانی شده است.

رییس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که حمایت از ساخت داخل در شرکت ملی گاز ایران از خیلی پیش‌تر شاید حدود ۳۰ سال پیش شکل گرفت، گفت: ترغیب تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی به ساخت کالاهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب و معرفی آنان به مجریان طرح و متقاضیان کالا و تقویت بنیه مالی آنان از طریق خریدهای مستمر، تفسیری کامل از حمایت از کالای ایرانی است.

نجفی در ادامه، افزود: شرکت ملی گاز ایران در حال حاضر، کمترین وابستگی را به کالا های خارجی دارد و این رویداد مهم تنها به واسطه آن است که این شرکت طی دهه های گذشته، سعی بر این داشته تا همیشه بین بخش صنعت و بازرگانی یک وحدت رویه و پیوندی خوب را ایجاد کند.

وی در پایان، با بیان این که امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران، تلاش دارد به‌عنوان حلقه واسط میان تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی، بهترین عملکرد را داشته باشد، تصریح کرد: هدف‌گذاری ما برای سال جاری، افزایش ۱۰ درصدی بومی‌سازی در بخش انتقال به میزان ۷۰ و پالایش به میزان ۶۰ درصد است که این مهم، قطعاً به انجام خواهد رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن