برنامه ریزی توتال برای تولید هیدروژن از مزارع بادی فراساحلی

توتال انرژیز فرانسه به همراه شرکای خود برنامه ریزی کرده اند تا با استفاده از برق تولیدی در نیروگاه های بادی فراساحلی اسکاتلند، هیدروژن سبز تولید کنند.

به گزارش «انرژی امروز» کنسرسیومی متشکل از گروه سرمایه گذاری سبز ماکواریز، توتال انرژیز و گروه توسعه زیرساخت های تجدیدپذیر اسکاتلند با نام برق بادی فراساحلی (OWPL) به دنبال استفاده از برق بادی فراساحلی برای تولید هیدروژن سبز به صورت صنعتی در جزیره فلوتا در اسکاتلند می باشد.

هیدروژن سبز هیدروژنی است که با استفاده از برق تولیدی از انرژی های تجدیدپذیری چون مزارع بادی و خورشیدی، الکترولیز آب انجام می شود و از آن هیدروژن تولید می شود.

انتشارات این نوع تولید هیدروژن به عنوان سوخت بسیار کم است. در مقابل هیدروژن سبز، هیدروژن آبی و هیدروژن خاکستری هم وجود دارد. هیدروژن آبی هیدروژنی است که در آن آب با استفاده از سوخت گاز طبیعی الکترولیز می شود و در نهایت با کمک تکنولوژی های جذب  و ذخیره سازی کربن، میزان انتشارات آن به حداقل می رسد.

اما برای تولید هیدروژن خاکستری از سوخت های فسیلی دیگر استفاده می شود و تکنولوژی های جذب و ذخیره سازی کربن هم کاربرد ندارد.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تولید هیدروژن کم‌ کربن تا سال ۲۰۳۰ به ۱۷ میلیون تن برسد، در حالی ‌که این مقدار، اکنون کمتر از یک میلیون تن است، اما برای تحقق سناریوی خالص انتشار صفر ۲۰۵۰ آژانس بین‌المللی انرژی تا سال ۲۰۳۰، باید ظرفیت تولید هیدروژن کم‌کربن، به ۱۵۰ میلیون تن برسد.

غول نفت و گاز توتال که اخیرا نام خود را به توتال انرژیز تغییر داده است در تلاش است تا همگام با کاهش انتشارات برای مقابله با تغییرات اقلیم از روش های نوین تولید انرژی به ویژه انرژی های تجدیدپذیر برای درآمدزایی استفاده کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن