برنت به بالاترین قیمت 5 ماه گذشته رسید

بازگشت کارمندان سکوهای فراساحلی خلیج مکزیک

روز دوشنبه قیمت نفت افزایش یافت. در این روز شاخص نفت برنت به بالاترین رقم در طی 5 ماه گذشته رسید. دلیل این افزایش قیمت خبرهای خوش از چین و کاهش تولید 30 درصدی ابوظبی است. هرچند هنوز هم تقاضا برای نفت نتوانسته است به سطح پیش از بحران کرونا بازگردد و نیز بازار هنوز اشباع است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قیمت نفت برنت امروز دوشنبه به 46.38 دلار رسید که از ماه مارس تا کنون بی سابقه بوده ست. شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت هم با 28 سنت افزایش به 43.25 دلار در هر بشکه رسید.

در حالی که نفت برنت پنجمین ماه متوالی افزایشی خود را طی می کند، وست تگزاس اینترمدیت هم چنین تجربه ای داشته و وقتی طوفان لور در 26 آگوست به خلیج مکزیک رسید این شاخص رقم 43.78 دلار را هم تجربه کرد.

از طرفی روز دوشنبه شرکت ملی نفت ابوظبی به مشتریان خود اعلام کرد که نفت تحویلی در ماه اکتبر را 30 درصد کاهش می دهد تا بتواند تعهدات خود در اجلاس اوپک پلاس را عملی سازد.

یک کارشناس اقتصادی از OCBC می‌گوید با افزایش تدریجی تقاضا، بازار فرصت کم کردن اشباع را به دست می آورد.

بعد از طوفان لورا که خلیج مکزیک را در نرودید، حالا شرکت های آمریکایی در حال بازگرداندن کارمندان خود به سکوهای فراساحلی نفت در این منطقه هستند.

از طرفی ارزش دلار ایالات متحده هنوز نتوانسته جایگاه قبلی خود را بازیابد و از طرفی تقاضای نفت در چین در حال افزایش است. در ماه سپتامبر واردات نفت چین بعد از 5 ماه متوالی افزایش روند کاهشی در پی گرفت. کارشناسان دلیل این امر را افزایش میزان ذخایر این کشور می دانند.

افزایش قیمت نفت و گاز تولید کنندگان آمریکایی را نیز تشویق کرده است تا دکل های حفاری خود را دوباره به کار گیرند. در ماه آگوست تعداد دکل های حفاری این کشور با افزایش 3 دکل به 254 دستگاه رسید.

از عربستان سعودی هم خبر می رسد این کشور توانسته دو میدان جدید نفت و گاز در مناطق شمالی خود کشف کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن