بریتیش پترولیوم: انرژی بادی فراساحلی نقطه عطف تولید برق خواهد بود

بریتیش پترولیوم می گوید با کاهش هزینه های تولید انرژی های تجدیدپذیر و پیشرفت تکنولوژی های تولید برق در این عرصه، انرژی بادی فراساحلی به عنوان نقطه عطف تولید برق مطرح خواهد بود.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، فیلیپ آربزیا، معاون مدیرعامل غول نفتی بریتیش پترولیوم در کنفرانس مجازی سراویک که توسط HIS Markit برگزار شد با بیان اینکه پتانسیل انرژی بادی فراساحلی جهانی است گفت: باید انتظار داشته باشیم که کشورهای سراسر دنیا به سوی این نوع انرژی روی بیاورند.

او می گوید هزینه های توسعه انرژی های بادی فراساحلی به سرعت در حال کاهش است و در سال های اخیر تکنولوژی های مربوط به این نوع تولید انرژی بهبود یافته و پروژه های بسیار بزرگی در حال توسعه هستند.

به گفته او مسیر پیشرفت این انرژی ها تا سال 2030 دو برابر در حال رشد است و شاید تا انتهای این دهه رشد این بخش آرام تر شود.

در سال های اخیر بریتیش پترولیوم و دیگر غول های انرژی در حال تکمیل پروژه های بزرگ انرژی بادی فراساحلی هستند، به طوری که بریتیش پترولیوم قراردادی 1.1 میلیارد دلاری با اکواینر نروژ برای توسعه مزرعه بادی فراساحلی در ایالات متحد به امضا رسانده است.

این قراردادها به این شرکت ها امکان می دهد که وابستگی خود به سوخت های فسیلی را کاهش دهند و به اهداف اقلیمی خود برسند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن