بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

بزرگترین کارخانه آب‌شیرین‌کن و شیرین‌سازی آب با ظرفیت یکصد هزار مترمکعب در شبانه‌روز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، امروز پنجشنبه همزمان با سفر «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو به استان سیستان و بلوچستان و در ادامه افتتاح طرح‌های وزارت نیرو در راستای اجرای طرح‌های تأمین آب در این استان، بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی افتتاح شد.
ساخت بزرگترین کارخانه آب‌شیرین‌کن و شیرین‌سازی آب با ظرفیت یکصد هزار مترمکعب در شبانه‌روز با هدف ارتقای شاخص کیفیت آب استحصال شده از چاه‌ها برای تأمین آب شرب زاهدان و سیستان از مهرماه سال گذشته آغاز شده است.
با اجرای این پروژه، کمبود بخشی از آب شرب شهر زاهدان جبران شده و وابستگی آب شرب منطقه سیستان به آب‌های خارج از حوضه تا تکمیل طرح انتقال آب از دریا به استان سیستان و بلوچستان کاهش پیدا می‌کند.
حفر و تجهیز چاه و اجرای خطوط انتقال آب و برق، ایجاد راه دسترسی در پهنه‌ای به مساحت ۴۰ هزار هکتار، حفر و تجهیز ۱۵حلقه چاه‌ عمیق در محدوده حرمک با امکان برداشت آب به‌میزان ۴۵۰ لیتر در ثانیه، حفر و تجهیز ۳۵ حلقه چاه‌ عمیق در محدوده هامون هیرمند با امکان برداشت آب لب‌شور به ‌میزان ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه از جمله اقدامات برای اجرای این پروژه است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن