بهره‌برداری از تصفيه‌خانه فاضلاب شهرهای شازند، آستانه و مجتمع آبرسانی كمال صالح تا خرداد سال آینده

ظرفيت این تصفیه‌خانه هفت هزار و ۲۰۰ مترمكعب است

مديرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور پس بازدید از وضعيت پيشرفت فیزیکی پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان شازند، گفت: تا خرداد سال 1401 پروژه‌های مهم آب و فاضلاب در اين شهرستان و تصفيه‌خانه فاضلاب شهرهای شازند، آستانه و مجتمع آبرسانی كمال صالح در استان مرکزی به اتمام می‌رسد.

به‌ گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا جانباز در سفر يك روزه به استان مركزی و شهرستان شازند كه در روز شنبه 9 مردادماه صورت گرفت، از تصفيه‌خانه فاضلاب در دست ساخت شهرهای شازند و آستانه بازديد کرد و با توضيحات مسئولان شرکت آب و فاضلاب شركت آبفا استان مركزی در جريان روند ساخت اين تصفيه خانه قرار گرفت.

وی تصفيه‌خانه فاضلاب شهرهای شازند و آستانه را دارای بيشترين اعتبار در ميان پروژه‌های آب و فاضلاب استان مركزی عنوان کرد و افزود: در سال‌جاری تلاش می‌شود اعتبارات لازم برای اتمام اين پروژه تخصيص داده شده و اين تصفيه‌خانه تا خرداد سال 1401 به بهره‌برداری برسد.

مديرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور در جريان بازديد از مجتمع آبرسانی كمال صالح اظهار داشت: درفاز اول اجرای اين پروژه، آبرسانی به 5 روستا به اتمام رسيده و خوشبختانه تجهيزات و امكانات لازم در اين خصوص احداث شده که برای آبرسانی به شهر هندودر و 31 روستای باقی مانده بايستی 22 كيلومتر لوله گذاری انجام شود. تاكنون يك كيلومتر اجرایی شده و برای 10 كيلومتر ديگر هم قرارداد بسته شده است.

این گزارش می‌افزاید، عمليات اجرایی احداث تصفيه‌خانه فاضلاب شهرهای شازند و آستانه خرداد سال ۹۳ در مراسمی با حضور استاندار وقت آغاز شده بود. اين تصفيه‌خانه به ظرفيت هفت هزار و ۲۰۰ مترمكعب در شبانه روز در زمينی به مساحت ۷ هكتار با فرآيند لجن فعال با هوادهی گسترده كه از روش‌های مدرن و به روز در سطح كشور است، احداث شده و در زمان بهره برداری طرح جمعيتی بالغ بر ۵۳ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن