بهره‌برداری از فاز اول نيروگاه خورشيدی مريوان با ظرفیت 22 کیلووات

این نیروگاه قابلیت ارتقا تا 245 کیلووات ساعت را دارد

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از بهره‌برداری فاز اول نیروگاه خورشیدی این شهرستان با ظرفیت 22 کیلووات خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مرتضی محبتی با بیان اینکه این نیروگاه قابلیت ارتقا تا 245 کیلووات ساعت ظرفیت تولید برق را دارد و در آینده فازهای بعدی آن به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: فاز اول این پروژه شامل 69 عدد پنل 320 وات، يك دستگاه اينورتر 20 کیلووات، يك تابلو برق 100 آمپر و يك عدد كنتور هوشمند با قابلیت سيم كارت است.

محبتی در ادامه با اشاره به سرمایه اولیه برای اجرای این پروژه گفت: سرمایه اولیه بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال بوده که امید است با برنامه‌ریزی مدون و هدفمند به‌زودی کل پروژه اجرا و به بهره‌برداری برسد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان افزود: بهره‌برداری از نيروگاه‌های خورشیدی به‌رغم افزایش هزینه‌های اولیه همچنان از طرح‌های اقتصادی و زودبازده برای سرمایه گذاران بوده و وزارت نیرو برق تولیدی را به‌طور تضمینی تا 20 سال خریداری و هزینه برق تولیدی بر اساس تعرفه و نرخ مصوب محاسبه و ماهیانه به حساب سرمایه گذار واریز می‌شود.

لازم به ذکر است، انرژی خورشیدی یک منبع انرژی پاک به‌شمار می‌رود که محیط زیست را آلوده نمی‌کند، این یک منبع انرژی تجدیدپذیر بوده و به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن