بهره‌برداری از فاز توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای فولاد شهر و بویین

احداث و توسعه هفت باب تصفیه‌خانه فاضلاب در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: هم اکنون احداث و توسعه هفت باب تصفیه‌خانه فاضلاب در استان اصفهان با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر 441 میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.
هاشم امینی افزود: در حال حاضر چهار باب تصفیه‌خانه فاضلاب تازه‌احداث در شهرهای چادگان، نطنز، گلپایگان، تیران و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای فولادشهر و بویین و پکیج تصفیه‌خانه تودشک در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای بویین و فولادشهر و پکیج تصفیه‌خانه تودشک در سال جاری وارد مدار بهره‌برداری شود.
وی با بیان اینکه اصفهان بیشترین تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را در کشور به خود اختصاص داده است، خاطرنشان ساخت: هم اکنون 26 باب تصفیه‌خانه فاضلاب در استان اصفهان در مدار بهره‌برداری قرار دارد که بیانگر بیشترین تعداد تصفیه‌خانه فاضلاب استانی در کشور است.
امینی با اشاره به روش‌های گوناگون تصفیه فاضلاب در اصفهان تصریح کرد: فاضلاب در اصفهان به روش‌های متنوع تصفیه می‌شود که می‌توان در این راستا به روش برکه تثبیت، لاگون هوادهی، لجن فعال و لجن فعال پیشرفته با حذف ازت و فسفر اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 12 تصفیه‌خانه به روش لاگون هوادهی، 11 تصفیه‌خانه به روش لجن فعال و 9 تصفیه‌خانه به روش برکه تثبیت در استان فعال هستند.
وی با تاکید بر ارتقای کیفیت پساب افزود: در حال حاضر سالانه بیش از 171 میلیون مترمکعب پساب در استان اصفهان مطابق با استانداردهای تعریف شده تولید می‌شود که بر اساس اولویت به صنعت، فضای سبز و در نهایت محیط زیست اختصاص می‌یابد.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان، احداث و توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را ضروری دانست و عنوان کرد: جلوگیری از آلوده شدن منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، خاك و هوا، ارتقای سطح بهداشت عمومی و بهداشت محیط زیست با جلوگیری از وارد شدن مواد آلوده كننده به محیط.، بازیافت حجم قابل ملاحظه‌ای از آب‌های به ظاهر زائد و غیر قابل استفاده و كاربرد آن در امر كشاورزی و فضای سبز از جمله عوامل موثر در احداث و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب محسوب می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن