بهره‌برداری از 163 پروژه پويش #هرهفته_الف_ب_ايران از ابتدای سال تاكنون

روزانه يك پروژه بزرگ صنعت آب و برق تا پايان سال به بهره‌برداری می‌رسد

وزير نيرو از بهره‌برداری 163 پروژه پويش #هرهفته_الف_ب_ايران از ابتدای امسال و برخورداری 580 روستا از نعمت آب سالم و باكيفيت در قالب اين پويش خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردكانيان روز سه‌شنبه در آئين بهره‌برداری از 14 پروژه صنعت برق در بخش‌های انتقال، توزيع، نيروگاه خورشيدی، نيروگاه بادی، برق‌رسانی روستایی و همچنين پروژه‌های آبرسانی روستایی در استان‌های خراسان رضوی، ‌سمنان و كردستان در سی و دومين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران كه به صورت ويدئوكنفرانسی صورت گرفت، اظهار داشت: حدود 51 هزار ميليارد تومان برای اين پروژه‌ها سرمايه‌گذاری شده است.

وی افزود: با وعده‌ای كه به هموطنان و مسئولان كشور داده شده، بويژه در سال جهش توليد كه طرح‌های تامين آب و برق نقش زيرساختی مهمی در اجرا و به بهره‌برداری رساندن ديگر طرح‌های توسعه و عمران در بخش‌ توليد كشور دارد، تا پايان سال، 87 پروژه ديگر بايد تكميل شده و به مدار بهره‌برداری برسند.

بهره‌برداری روزانه يك پروژه بزرگ صنعت آب و برق تا پايان سال

اردكانيان گفت: به طور متوسط همكاران وزارت نيرو و خانواده بزرگ صنعت آب و برق در بخش خصوصی بايد از هم‌اينك تا پايان سال به طور متوسط هر روز يك پروژه بزرگ و عمده آب، برق و فاضلاب را به مدار بياورند.

وی افزود: اميدواریم با همكاری همه دستگاه‌ها در سازمان دولت و با حضور فعال بخش خصوصی، كه نقش مهمی در تامين منابع مالی برای اين پروژه‌ها، اجرا و بعضا بهره برداری آنها دارند اين وعده در كامل‌ترين شكل خود محقق شود.

اردكانيان با اشاره به طرح‌های بهره‌برداری شده در روز سه‌شنبه از جمله آبرسانی به 42 روستا با جمعيت 34 هزار نفر در استان خراسان رضوی گفت: با اين تعداد روستا، مجموع جمعیت روستایی‌ كه امسال از آب سالم و پايدار بهره‌مند شدند به 580 روستا با جمعيت 455 هزارنفر می‌رسد.

وی گفت: اميد است طبق برنامه، طرح‌های آبرسانی به بقيه روستاها نيز همانند تصفيه‌خانه‌های آب و فاضلاب، سدها و شبكه‌های آبياری و زهكشی، نيروگاه‌های حرارتی و تجديد پذير و طرح‌های انتقال و توزيع در صنعت برق وارد مدار بهره‌برداری شوند.

50 پروژه ساز و كاری در دستور كار وزارت نيرو

وزير نيرو همچنين گفت: امسال علاوه بر طرح‌های ساخت و سازی كه تعداد آنها به 200 پروژه می‌رسد، 50 پروژه ساز و كاری هم در قالب پويش #هرهفته_الف_ب_ايران در برنامه است.

اردكانيان اظهار داشت: پروژه‌های ساز و كاری در سرعت دادن به اجرای پروژه‌های ساخت و سازی، كم كردن هزينه‌ها و تسهيل خدمت رسانی به مردم، گردش كارها و افزايش راندمان و بهره وری از تاسيسات، ظرفيت‌ها و سرمايه گذاری‌های انجام شده نقش و سهم مهمی دارد و موجب گشايش فصل جديدی در فعاليت‌های صنعت آب و برق خواهد شد.

وی گفت: از جمله اين‌ها، طرح مربوط به مديريت مصرف در بخش آب و برق است كه در بخش برق تحت عنوان برق اميد اجرا می‌شود و سپس با تصويب دولت موضوع آب هم به آن اضافه شد و در دستور كار قرار دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: هدف اين است كه با همكاری مردم در بخش خانگی بتوانيم حداقل 10 درصد در مصرف برق برای فصل گرم كاهش داشته باشيم و در بخش آب هم حتی بيش از اين ميزان، مصرف را مديريت كنيم و اين عادت و اخلاق خوب در ما به عنوان بخش توليد و عرضه آب و برق و نيز مردم به عنوان مصرف كنندگان اين دو كالای حياتی نهادينه شود.

وی خاطرنشان كرد: از مجموعه شركت‌های فعال، مهندسان مشاور، پيمانكاران، دستگاه‌های همكار در سازمان دولت و وسايل ارتباط جمعی و بويژه رسانه ملی كه به عنوان پل رتباطی موثر بويژه در بخش مديريت مصرف ارتباط ما را با مصرف كنندگان و مردم تسهيل كردند، تقدير می‌كنم.

اردكانيان گفت: با تصويب بحث مربوط به آب و گاز در هيئت وزيران و ابلاغ مصوبه‌ای كه در همين هفته جاری صورت گرفت، همكاران وزارت نيرو در سطح كشور در شركت‌های آب و فاضلاب استان‌ها، ستاد شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور و ستاد وزارت نيرو با آمادگی، اجزای اين طرح مهم را معرفی و انجام وظيفه می‌كنند تا اگرچه مصوبه زمان 6 ماهه را برای ما در نظر گرفته، اما در كوتاه‌ترين زمان بتوانيم به اهداف اين طرح كه مديرت مصرف است دست يابيم، وسايل و ادوات كاهنده مصرف معرفی شود و شيوه‌هایی كه می‌تواند مصرف كنندگان بيشتری را به گروه كم مصرف‌ها و خوش مصرف‌ها اضافه كند مورد توجه قرار گيرد.

وی افزود: بر اساس اين مصوبه، كسانی كه تا يك سوم الگو مصرف می‌كنند و هم اينك 4 ميليون مشترك در بخش آب را شامل می‌شود، از تخفيف صد درصدی برخوردار می‌شوند که اميد است تعداد آنها با توسعه اين فرهنگ افزايش يابد.

وزیر نیرو گفت: اميدواريم كسانی هم كه امروز در گروه پرمصرف قرار دارند با آموزش‌های لازم از اين گروه فاصله گرفته و جزو خوش مصرف‌ها شوند.

افزايش تعرفه‌ مشتركان پرمصرف

وی افزود: دولت تعيين كرده كه ما در 6 ماه به اين هدف برسيم اما چنانچه در پايان اين مدت كماكان كسانی باشند كه حجم‌های وسيعی بيش از الگو، مصرف داشته باشند با تاييد و تصويب شورای اقتصاد، تعرفه‌های مصرف آنها در بخش خانگی افزايش خواهد يافت.

اردكانيان گفت: اميد است همه همكاران در ماه‌های پايانی دولت دوازدهم همانگونه كه مورد تاكيد بوده در تكميل و بهره‌برداری طرح‌های در دست اجرا و ريل گذاری مناسب برای ادامه فعاليت‌ها در دولت آينده و هم در سرعت دادن به خدمت رسانی به مردم كه كشور هر روز تحت تحريم‌های شديد و ظالمانه قرار دارد از هيچ مشاركت و فعاليتی فروگذار نكنند و قدردان اين فرصت خدمت‌گذاری به مردم باشيم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن