بهره‌برداری از 5 پروژه آب و فاضلاب در کردستان با اعتبار 488 میلیارد ریال

اعتبار سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها ۴۸۸ میلیارد ریال است

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: چهار پروژه حوزه آب در شهرستان‌های دهگلان و سروآباد و یک پروژه فاضلاب در کامیاران با اعتباری افزون بر 488 میلیارد ریال در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدحسین محمدی با اشاره به اینکه مهمترین پروژه‌ای که در این ایام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران است، اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت شهر کامیاران بیش از 65 هزار نفر و تعداد انشعابات فاضلاب در این شهر بیش از 20 هزار فقره انشعاب است.

مدیرعامل آبفای کردستان خاطرنشان کرد: طرح ایجاد تأسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران با اعتباری به میزان 450 میلیارد ریال و برای جمعیت بیش از 105 هزار نفر در سال 1409 به عنوان افق طرح، راه‌اندازی شده است.

محمدی تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر با ظرفیت تصفیه 18 هزار و 114 مترمکعب در شبانه روز برای افق طرح راه اندازی شده و طول شبکه و خط انتقال اجرا شده در این طرح 19 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هشت تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرها و یک تصفیه خانه فاضلاب روستایی استان در مدار است، افزود: با بهره‌برداری از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران، تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان به 10 واحد خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: پروژه‌های آبرسانی به روستای حسین آباد در شهرستان سروآباد و حفر، تجهیز و برق‌رسانی 2 حلقه چاه در شهرستان دهگلان نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل آبفای کردستان افزود: 2 چاه شماره 4 و 5 در شهرستان دهگلان با اعتبار 10 میلیارد و 220 میلیون ریال و آبرسانی به روستای حسین آباد با 24 میلیارد ریال اعتبار دیگر طرح‌هایی هستند که در ایام دهه فجر امسال در کردستان افتتاح خواهند شد.

محمدی خاطرنشان کرد: احداث خط انتقال آب در داخل شهر سقز با اعتبار 3 میلیارد و 810 میلیون ریال دیگر پروژه‌ای است که دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن