بهره برداری از دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۷ مگاوات در استان کرمان

فاز دوم نیروگاه خورشیدی شرکت سیمان ممتازان و نیروگاه ۱۰ مگاواتی متعلق به شرکت انرژی سبز کیش نیز در منطقه یزدانشهر شهرستان زرند به بهره برداری رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، محمد اسماعیل محمدی، کارشناس نظارت بر تولید برق منطقه‌ای کرمان، از بهره‌برداری دو نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۱۷ مگاوات خبر داد. وی در این خصوص اظهار داشت: فاز دوم نیروگاه خورشیدی شرکت سیمان ممتازان با ظرفیت ۷ مگاوات و با بهره‌گیری از پنل‌های دو رو به شبکه سراسری برق متصل شده است. این نیروگاه در مجاورت کارخانه سیمان ممتازان، واقع در شهرستان کرمان، احداث شده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۲ آغاز گردیده است.
محمدی در ادامه افزود: نیروگاه ۱۰ مگاواتی متعلق به شرکت انرژی سبز کیش نیز در منطقه یزدانشهر شهرستان زرند به بهره‌برداری رسیده است. این نیروگاه از اینورترهای مجتمع بهره می‌برد و توان تولیدی آن از طریق پست فوق توزیع یزدان‌آباد به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط شرکت سیمان ممتازان و شرکت انرژی سبز، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با همکاری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، شرکت برق منطقه‌ای کرمان و شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان به ثمر نشسته‌اند و انتظار می‌رود که روند توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان با سرعت بیشتری ادامه یابد.
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن