بهره برداری نیروگاه خورشیدی آفتاب تابان گاریزات یزد

با حضور شماری از مسئولین استانی نیروگاه خورشیدی آفتاب تابان گاریزات با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال در استان یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس علی جم در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی آفتاب تابان گاریزات با اشاره به جایگاه خوب استان در بهره گیری از انرژی خورشید برای تولید برق افزود : برای ساخت این نیروگاه 4630 عدد پنل فتوولتائیک 540 واتی به کار رفته است.

وی اضافه کرد : 23 اینورتر 110 کیلوولت آمپری با اتصال به پنل ها ، امکان تولید ظرفیت نامی 2500 کیووات ساعت  را فراهم می کند.

این مسئول با ذکر اینکه افزایش توان تولید برق و گسترش نیروگاه های تجدید پذیر از اولویت های وزارت نیرو است ، متذکر شد : برای احداث این نیروگاه که توسط بخش خصوصی و به مدت یک سال به طول انجامید، 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، ابراز امیدواری کرد : با رویکرد دولت و دغدغه وزارت نیرو در افزایش نیروگاه های تجدید پذیر شاهد جلب مشارکت بخش خصوصی و گسترش این قبیل نیروگاه ها در سطح استان باشیم .

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن