بوئینگ ۷۳۷ مکس در اروپا آزاد شد

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) روز چهارشنبه اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس برای بازگشت به اروپا ایمن است و ممنوعیت پرواز ۲۲ ماهه‌ای که در پی دو سانحۀ هوایی برای آن وضع شده بود، لغو شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، پاتریک کی، مدیر اجرایی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا اعلام کرد: «ما اطمینان داریم که این هواپیما ایمن است و پیش شرط‌های لازم برای دریافت تأیید ما را دارد. با این وجود پس از آغاز دوبارۀ خدمات‌دهیِ بوئینگ ۷۳۷ مکس، فعالیت آن را از نزدیک تحت نظر خواهیم داشت.»

او افزود: «به موازات لغو این ممنوعیت و با اصرار ما، شرکت بوئینگ نیز متعهد شده است تا سطح ایمنی این هواپیما را بالاتر ببرد.»

پرواز هواپیمای ۷۳۷ مکس ساخت شرکت بوئینگ ایالات متحده آمریکا از مارس ۲۰۱۹ میلادی در پی دو حادثه سقوط در اندونزی(۲۹ اکتبر ۲۰۱۸) و اتیوپی(۱۰ مارس ۲۰۱۹) که منجر به کشته شدن در مجموع ۳۴۶ نفر شد، در سراسر جهان ممنوع گردید.

در آن زمان اعلام شد که دلیل وقوع این دو حادثه، نقص فنی در سیستم هدایت خودکار این هواپیما بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن