بورل: در اتحادیه اروپا توافق نظری برای تحریم نفت و گاز روسیه وجود ندارد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه گفت حمایت کافی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم کامل یا وضع تعرفه‌های تنبیهی بر واردات نفت و گاز روسیه وجود ندارد.

به گزارش «انرژی امروز» بورل به روزنامه دی‌ولت آلمان گفته است در حال حاضر اتحادیه اروپا موضع واحدی درباره این موضوع ندارد.

صادرات انرژی منبع اصلی درآمد ارزی کرملین است و بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا پیشتر خواستار پایان دادن به پرداخت‌های نفتی شده‌ بودند. با این حال شماری از کشورهای عضو اتحادیه، که بیشتر به منابع انرژی روسیه متکی هستند، با این درخواست‌ها مخالفت کرده‌اند.

بر اساس داده‌های دفتر آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، روسیه بزرگترین تامین‌کننده نفت اروپا به شمار می‌رود و به تنهایی یک چهارم واردات نفت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ را تامین کرده است.

تحولات میدان جنگ

حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی وارد شصت و یکمین روز خود شده است که درگیری‌ها در شرق این کشور به شدت ادامه دارد.

نیروهای روسی همچنان در تلاش برای تصرف مجتمع فولاد آزوفستال، آخرین پایگاه نیروهای اوکراین در شهر بندری ماریوپل، هستند هرچند هنوز نتوانسته‌اند کنترل کامل آن را در اختیار بگیرند.

در دونتسک نیز نیروهای جدایی‌طلب تحت حمایت روسیه مواضع نیروهای ارتش اوکراین را گلوله‌باران کردند.

همزمان تماس‌ها و دیدار‌های دیپلماتیک در حاشیه جنگ ادامه داشته و برای نخستین بار آنتونی بلینکن و لوید آستین دو عضو ارشد کابینه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وارد کی‌یف شدند.

بر اساس گزارش یورو نیوز، این در شرایطی است که بحران انسانی همچنان در اوکراین ادامه دارد و به گفته سازمان ملل بیش از ۵.۲ میلیون پناهجو خاک این کشور را ترک کرده‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن