بومی‌سازی سیستم جرقه‌زن توربین‌های SGT200 زیمنس در منطقه سیری

در راستای حل مشکلات و معضلات تامین قطعات مرتبط با تولید از طریق ساخت داخل، قطعات سیستم جرقه‌زن توربین‌های زیمنس SGT200 توسط یک شرکت دانش‌بنیان و با همکاری کارکنان تعمیرات توربین منطقه سیری، طراحی، ساخته و تست شد و بر روی توربین‌های این منطقه مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی منطقه سیری، عمده برق مورد نیاز سکوها و تاسیسات و مصارف غیرصنعتی منطقه سیری از طریق 6 عدد توربین SGT200 تامین می‌شود. یکی از قطعات پرمصرف این نوع توربین، سیستم جرقه‌زن آن است که در پروسه‌ای به مدت بیش از یک سال کار طراحی، آنالیز متریال، ساخت نمونه‌های اولیه، تست کارگاهی و میدانی آن انجام شد و اکنون در حال استفاده بر روی این توربین‌ها است.

این مجموعه شامل شمع (Igniter)، غلاف خارج‌کننده (Retraction Unit) و کارت جرقه‌زن (H.T. Spark Generator) است که با فرستادن نمونه‌های خراب به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبه، روند طراحی و ساخت آن آغاز شد. پس از بررسی‌های لازم و آنالیز متریال و ابعاد، نمونه‌های اولیه ساخته شد و پس از تست در کارگاه تعمیرات توربین، ساخت چند نمونه و رفع مشکلات آن، در نهایت به نمونه قابل قبول فعلی رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن