بومی سازی مخازن حمل گاز اکسیژن با تحمل فشار بالا

یک شرکت دانش‌بنیان توانست مخازن کامپوزیتی حمل اکسیژنی تولید کند که ضمن داشتن وزن کمتر، از توان بالاتری برای تحمل فشار گاز برخوردار هستند.

حمیدرضا صالحی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آتی کامپوزیت ایرانیان گفت: این شرکت تولید کننده محصولات پلیمری است که در دو حوزه صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات ما در صنایعی مانند نفت و گاز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. همچنین کپسول‌ها و مخازن گاز اکسیژن و سایرگازها بخش عمده‌ای از محصولات شرکت را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آتی کامپوزیت ایرانیان ادامه داد: ما در این شرکت، مخازن کامپوزیتی سبکی تولید کرده‌ایم که در حین سبک وزن بودن، از توان تحمل فشار بالای گاز نیز برخوردار هستند. این مزیت فناورانه باعث شده است برای مثال در بخش پزشکی حمل و نقل آنها آسان‌تر شود و با آسودگی خیال بیشتری مورد استفاده قرار گیرند. از این مخازن اکسیژن، در بخش پزشکی برای خدمات‌رسانی تنفسی به بیماران مانند بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان ضمن توضیح فعالیت‌های فناورانه صورت گرفته در شرکت، گفت: از مخزن حمل گاز تولید شده در شرکت، همچنین در خودروسازی‌ها نیز استفاده می‌شود.  این مخازن برای مثال به عنوان مخزن سوخت سی ان جی خودروها، قابل استفاده است. مخزن‌ها و کپسول‌های قابل استفاده برای ذخیره‌سازی اکسیژن و سایر گازهای شرکت، تقریباً یک سوم ارزان‌تر از محصولات مشابه خارجی است.

به گفته وی، خوشبختانه واردات محصولات مشابه خارجی این کپسول‌ها و مخازن ممنوع شده است. این شرکت از توان ارائه خدمات به صنعت خودروسازی برخوردار است، هر چند تولید محصول در این حوزه نیازمند خطوط تولید گسترده‌ای است که به تامین نقدینگی بالای نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آتی کامپوزیت ایرانیان، با اشاره به پروژه‌های مختلفی که در آن همکاری کرده‌اند، گفت: شرکت‌های مختلف نفت و گاز و همچنین پارس جنوبی از جمله مشتری‌های محصولات تولید شده در این شرکت هستند. ما از توان تولید مخازن  50 متر مکعبی با 6 متر طول برخوردار هستیم.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر با کمک واحد تحقیق و توسعه شرکت که از جوانان تحصیل‌کرده و نخبه کشور عزیزمان تشکیل شده است، نیازهای فناورانه بازار را رصد می‌کنیم و بر اساس این نیازهای فناورانه، تلاش می‌کنیم تا پاسخ‌های فناورانه‌ای را فراهم کنیم. به همین جهت تمایل داریم تا سبد محصولات خود را توسعه دهیم.

 

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن