بومی سازی گیربكس الكتروكمپرسور تاسیسات تقویت فشار گاز در تبریز

مهدی جمشیدی دانا از انجام موفقیت آمیز تعمیر و تست ماژول Revolving planetary Gear گیربکس الكتروكمپرسور تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز برای اولین بار در كشور توسط كارشناسان منطقه 8 عملیات خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی منطقه 8 عملیات انتقال گاز، مدیر عامل شركت انتقال گاز در آیین افتتاح گیربکس الكتروكمپرسور، تعمیر ماژول RPG گیربکس  VOITH واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز را تبلور خودباوری و بومی‌سازی دانش فنی و مصداق بارز توانمندی صنعتگران زبده منطقه 8 عملیات انتقال گاز دانست.

جمشیدی دانا هزینه صرف شده برای ساخت و تعمیر قطعات آسیب دیده را حدود 15000 یورو معادل 6 درصد قطعات اورجینال (265 هزار یورو) اعلام كرد و افزود: هزینه نگهداری و تعمیرات توربین های گازی به مراتب بالاتر از الكتروموتور و گیربكس می باشد و این گیربكس می تواند تا 70000 ساعت بصورت Free Maintenance مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شركت انتقال گاز ایران اظهار داشت: ورودی گیربكس از الكتروموتور با توان 8.4 MW و دور 1500 RPM تامین می گردد و خروجی آن كه به كمپرسور گاز وصل می شود در محدوده (8400 – 12600 RPM) كار می كند.

وی تصریح نمود: با توجه به عدم ارائه قطعات از سوی شركت  VOITH جهت تعمیر و نصب و راه اندازی مجدد به دلیل محدودیت های بین المللی( تحریم ها) و همچنین حساسیت بالا و پیچیدگی های خاص تجهیز هیچ یك از شركت های پیمانكاری مسئولیت نصب و راه اندازی مجدد را بر عهده نگرفته و متخصصان منطقه 8 عملیات انتقال گاز بر آن شدند تا از توانمندی های داخلی برای حل این مشكل استفاده كنند.

جمشیدی دانا ادامه داد: همت و تلاش متخصصین منطقه 8 عملیات انتقال گاز در این عرصه باعث شد، در زمینه اقتصادی، ‌علمی، كارآفرینی و خود باوری فرصتی فراهم شود تا ضمن اثبات توانمندی خویش، موجب خودكفایی هر چه بیشتر و كاهش وابستگی در این حوزه شده و افتخاری بزرگ و ستودنی در كشور كسب شود.

مدیر عامل شركت انتقال گاز ایران تاكید كرد: این اقدامات به جهت رسیدن به قله‌های خودکفایی و در راستای تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت و پشتیبانی از شركت های داخلی و توانمند سازی شركت های بومی و ارتقا سطح تولید پایدار در سطح صنعت نفت و گاز کشور، انجام گرفته است.

وی ضمن تشکر از همكاران منطقه 8 عملیات انتقال گاز، انتقال دانش و مهارت، استفاده از روش های نوین یادگیری و یاددهی فعال را مورد تاکید قرار داد و تهیه مستند آموزشی حاوی افتخارات شركت انتقال گاز در جهت بهره مندی از تجارب ارزشمند متخصصین در سطح صنعت نفت  و گاز را خواستار شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن