بی پی به اندازه توافق افزایش تولید اوپک‌پلاس در دریای شمال سرمایه‌گذاری کرد

بریتیش پترولیوم در دریای شمال بخشی از دارایی‌های یک شرکت نفتی را خریده و علاوه بر اینکه تبدیل به یکی از بزرگترین تولید کنندگان این منطقه شده، به اندازه توافق افزایش تولید نفت اوپک پلاس بر تولید این منطقه می‌افزاید.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، آکر بی‌پی ای‌اس‌ای (Aker BP ASA)، زیرمجموعه غول نفت و گاز بریتیش پترولیوم (BP)، یک بخش تجاری از لوندین انرژی ای‌بی (Lundin Energy) را به ارزش 10 میلیارد دلار خریداری کرده است که این سرمایه‌گذاری غول بریتانیایی را به دومین تولید کننده فلات قاره نروژ تبدیل می‌کند.

با این توافق آکر بی‌پی استیلای خود بر صنعت فراساحلی کشورهای نوردیک را کامل می‌کند، و پشت سر شرکت دولتی نفت و گاز نروژ، ایکواینر، قرار می‌گیرد آن هم تنها بعد از گذشت 5 سال از زمان تاسیس آن.

حالا با این معامله انجام شده میزان برداشت روزانه نفت بریتیش پترولیوم و لوندین انرژی از دریای شمال برابر با 400 هزار بشکه در روز خواهد بود، یعنی بیشتر از تولید نفت برخی از اعضای اوپک.

به گزارش «انرژی امروز» اعضای اوپک پلاس توافق کرده‌اند که روزانه میزان تولید نفت خود را 400 هزار بشکه افزایش دهند تا قیمت نفت متعادل شود.

با اعلام این خبر سهام شرکت آکر بی پی در اسلو تا 6 درصد افزایش یافت و به 309.2 کرون نروژ رسید. سهام لوندین انرژی هم در استکهلم 3.4 درصد افزایش یافت و به 370.9 کرون رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن