تحقق حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی را جهاد اقتصادی دانست و اعلام کرد: با تأمین پایدار مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تکمیلی به‌معنای واقعی جهش تولید در کشور محقق می‌شود و عرضه اعتباری محصولات مؤثرترین راه جهش تولید در صنعت پتروشیمی است.
به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا؛ مرتضی شاهمیرزایی در نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی با اشاره به چالش کمبود نقدینگی در گردش صنایع پایین‌دستی یادآور شد: به گفته صنایع پایین‌دست، عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی انقلابی در کسب‌وکار صنایع تکمیلی ایجاد کرد به‌طوری‌که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری در سال ۱۴۰۲ از سوی پتروشیمی‌ها محقق شد.

وی افزود: پارسال هیچ کمبود عرضه محصولات پتروشیمی وجود نداشت بلکه صنایع تکمیلی بعضی از ما‌ه‌ها توان جذب مقدار محصول عرضه‌شده را نداشتند.

معاون وزیر نفت با قدردانی از همه تلاشگران صنعت پتروشیمی در اهتمام به عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی گفت: در ۲ ماهه ابتدایی امسال ۱۴ همت محصول پتروشیمی در بازار سرمایه عرضه شد.

شاهمیرزایی، عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی را جهاد اقتصادی دانست و تأکید کرد: با تأمین پایدار مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تکمیلی به‌معنای واقعی جهش تولید در کشور محقق می‌شود و عرضه اعتباری محصولات مؤثرترین راه جهش تولید است.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر تکمیل طرح‌های پتروشیمی جهادی وارد عمل شده است و در این مسیر سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در کشور انجام شده است که باید تکمیل و مولد شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه ۱۴۰۳، سال ماندگاری در صنعت پتروشیمی خواهد بود، اعلام کرد: بالغ بر ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و ظرفیت نصب شده صنعت از ۱۰۲ میلیون تن عبور خواهد کرد.

شاهمیرزایی با اشاره به اهمیت تأمین پایدار خوراک مجتمع‌های پتروشیمی برای ثبت افزایش تولید محصولات پتروشیمی گفت: همسو با بومی‌سازی کالا و تجهیزات و کاتالیست‌ها، بیش از ۸۰ طرح محیط زیستی نیز در این صنعت تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه بومی‌سازی همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۴ عنوان شده بود، تأکید کرد: این مهم بی‌شک در سال ۱۴۰۴ محقق می‌شود و توقع دارم شرکت‌های پتروشیمی در تجاری‌سازی این کاتالیست‌ها مشارکت کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن