تحقق110 درصدی برنامه نفت و 93 درصدی برنامه گاز غرب

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت نفت مناطق مرکزی، رامین حاتمی در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه‌های شركت نفت مناطق مرکزی در غرب كشور گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری با بهره برداری بهینه از چاه های موجود و تعمیر و حفاری تعداد ۶ حلقه چاه و با تلاش همكاران در ستاد و شركت بهره برداری نفت و گاز غرب فعالیت های تولیدی در دست پیگیری است و در حال حاضر تولید در بخش نفت حدود ۱۱۰ درصد و گاز ۹۳ درصد محقق شده است و عمده كاهش تكلیفی گاز به دلیل تغییر در برنامه مبادی دریافت گاز بوده است.

وی افزود: با انجام ۵۴ هزار نفر ساعت كار تعمیرات اساسی در تاسیسات تولید نفت و گاز و همچنین تلاش مسئولانه متخصصان و کارکنان خدوم ستاد و شركت بهره برداری نفت و گاز غرب، تولیدی مطمئن از میادین به ویژه میادین مشترک در غرب کشور را شاهد هستیم.

تولید بی‌وقفه از میادین مشترک

حاتمی اظهار کرد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ از مجموع نفت تولیدی، میزان ۴۵ درصد به برداشت از میادین مشترک اختصاص داشت که نشان از تولید بی‌وقفه در برداشت از این میادین دارد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مسیر راه اندازی ایستگاه تقویت فشارگاز دهلران، تصریح کرد: این ایستگاه با هدف تامین بخشی از خوراک پایدار کارخانه گاز و گاز مایع (NGL۳۱۰۰) برنامه ریزی شده است كه تاكنون با پیشرفت ۱۲ درصدی آن، پیش بینی می شود در نیمه دوم ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

آخرین وضعیت پروژه‌های مطالعاتی و توسعه‌ای میادین غرب

حاتمی به پروژه‌های مطالعاتی و توسعه‌ای میادین غرب نیز اشاره كرد و گفت: پروژه‌های مطالعات مخازن میادین تنگ بیجار، دهلران، نفت شهر و سمند به اتمام رسیده و عملیات اجرایی طرح توسعه میادین سومار، سامان و دلاوران جهت تأمین خوراک تأسیسات نفت شهر با مجموع دبی ۱۰ هزار بشكه در روز آغاز شده است.

در این نشست که مدیرعامل و مدیران ستادی این شرکت حضور داشتند، مدیرعامل و مدیریت فنی و عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب پیرامون عملکرد سایر بخش‌ها و چالش‌های موجود توضیحاتی ارائه دادند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن