تخفیف 50 درصدی برای عبور گاز روسیه از خاک اوکراین

اوکراین اعلام کرده است که برای انتقال گاز شرکت گازپروم روسیه از خاک اوکراین این کشور تخفیفی 50 درصدی در نظر گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» خط انتقال گاز گازپروم به روسیه از خاک اوکراین می گذرد. اما با ساخت خط لوله نورد استریم 2 توسط این شرکت و مسیر جدید انتقال گاز به اروپا از بستر دریای بالتیک توسط روسیه، خط انتقال قبلی گاز از خاک اوکراین عملا بی استفاده خواهد بود.

اگر انتقال گاز از خاک اوکراین صورت نگیرد در این صورت این کشور از درآمد بالای تعرفه های انتقال گاز محروم خواهد داشت.

حالا رویترز خبر داده است که اوکراین برای ادامه انتقال گاز گازپروم از خاک این کشور تخفیف تعرفه ای در نظر گرفته است.

وزیر کشور اوکراین روز جمعه در کیف گفته است که ما آماده ایم تا انتقال گاز به اروپا را از 40 میلیارد مترمکعب فعلی به 55 میلیارد متر مکعب در سال افزایش دهیم.

به گفته رویترز این مقام اوکراینی به جزئیات این تصمیم اشاره ای نکرده است.

به گزارش «انرژی امروز» خط لوله گاز نورد استریم 2، یکی از پر تنش ترین خط لوله های دنیاست که گاز روسیه را آلمان می رساند اما به دلیل دور زدن اوکراین، ایالات متحده تحریم های بسیاری بر این خط لوله وضع کرد. با این حال این خط لوله به اتمام رسیده و حالا منتظر مجوزهای اتحادیه اروپاست تا رسما به بهره برداری برسد.

قاره سبز چند ماهی است با بحران انرژی و  افزایش قیمت جهانی گاز دست به گریبان است و آلمان امیدوار است بهره برداری از این خط قیمت گاز را کاهش دهد.

اما ایالات متحده معتقد است با خط لوله نورد استریم 2 اتحادیه اروپا بیشتر به انرژی واردتی از روسیه وابسته خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن