تداوم کم‌بارشی، منابع آبی البرز را به مرز هشدار رساند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز گفت: با تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در فصل پاییز، منابع تامین آب این استان در مرز هشدار قرار گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، ذوالفقار مهدی‌زاده با اعلام این مطلب گفت: با وجود گذشت نیمی از فصل پاییز، همچنان با خشکسالی و کمبود بارش‌های جوی مواجه‌ایم و بر همین اساس منابع تامین آب در سدها و سفره‌های زیرزمینی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی تداوم این وضعیت را نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: با این شرایط احتمال بروز کمبودهایی در حوزه تأمین و توزیع آب شرب مردم دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر، کاهش آبدهی چاه‌ها و ظرفیت ذخیره سدهای استان تاکید کرد: برای پرهیز از هرگونه افت فشار و یا احتمال قطع آب در آینده، ضروری است مشترکان عزیز در مصرف آب دقت و توجه لازم را داشته باشند و دیگران را نیز به رعایت صرفه‌جویی توصیه کنند تا با مشکل جدی در این زمینه مواجه نشویم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن