ترامپ به دنبال تدوین دستورالعمل فراکینگ است

منابع آگاه گفته اند که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده به دنبال تدوین دستورالعملی برای شکست هیدرولیکی یا فراکینگ است. آنها می گویند ترامپ به دنبال راهی است تا با اعلام برنامه های انرژی جو بایدن، بتواند آرای رای دهندگان در ایالت های چرخشی مثل پنسیلوانیا و اوهایو را از آن خود کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، این منابع آگاه گفته اند بر اساس این دستورالعمل سازمان های ایالات متحده اثرات اقتصادی فراکینگ را بررسی و تحلیل خواهند کرد. همچنین این سازمان ها باید چگونگی توسعه فراکینگ را که برای بیرون آوردن نفت و گاز از تشکیلات سنگی زیر زمین استفاده می شود، ارزیابی کنند.

سخنگوی کاخ سفید نخواست به بلومبرگ در باره فراکینگ  توضیح دهد اما گفت که ترامپ هر کاری خواهد کرد تا استقلال انرژی ایالات متحده حفظ شود.

در گزارشی که وال استریت ژورنال چندی پیش منتشر کرده بود فراکینگ را ابزاری تعیین کننده در رقابت های انتخاباتی ایالات متحده اعلام کرده بود. در این گزارش آمده بود که ترامپ قصد دارد بگوید که بایدن علی رغم میل دموکرات ها می خواهد فراکینگ را ممنوع کند.

با این حال بایدن در ماه مارس اعلام کرده بود که قصد ممنوعیت فراکینگ را دارد اما کمپین انتخاباتی او روز بعد اعلام کردند که این ممنوعیت فقط به زمین های فدرال محدود خواهد شد. و بارها تاکید کرده است که منظورش فراکینگ در سطح ملی نبوده است.

توسعه نفت و گاز بزرگ ترین منبع اقتصادی و کسب درآمد در ایالت های اوهایو و پنسیلوانیاست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن