ترکیه برآوردها از کشف گازی در دریای سیاه را افزایش داد

آیا گاز ترکیه را به ابرقدرت خاورمیانه تبدیل می کند؟

ترکیه انتظار دارد براوردهای خود از مقدار کشف گاز طبیعی در دریای سیاه را افزایش دهد. از سویی این کشور برآن است تا آخر هفته دستورالعمل جدید برای این اکتشاف ارائه کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، دولت ترکیه می گوید 320 میلیارد متر مکعب گاز قابل استحصال در این منطقه کشف کرده است.

کشف منابع انرژی در دریای سیاه برای وضعیت فعلی ترکیه بسیار حیاتی است.  این کشور سالانه نزدیک به 50 میلیارد فوت مکعب گاز مصرفی خود را وارد می‌کند.

یک مقام آگاه در وزارت انرژی ترکیه می‌گوید که این حفاری ها در عمق 4500 متری به کشف تشکیلات جدیدی منجر شده است که امیدهای ترکیه را بر افزایش استخراج گاز در این منطقه بیشتر کرده است.

برآوردهای ترکیه از اکتشاف در دریای سیاه افزایش یافت

بر همین اساس احتمالا کشتی دوم حفاری ترکیه سال آینده به این منطقه اعزام شود.

آنکارا به طور ویژه ای به فکر توسعه اکتشافات انرژی در دریای سیاه و سواحل مدیترانه است. ترکیه به فکر آن است که با افزایش میزان منابع انرژی خود وابستگی خود به واردات انرژی از عراق، ایران و روسیه را کاهش دهد و تبدیل به یکی قدرت های بزرگ منطقه خاورمیانه شود.

با انتشار اخبار مربوط به این اکتشافات جدید سهام شرکت پالایشی ترکیه ای ریفاینریلر پترول، توپراس، 2 درصد و سهام شرکت پتروشیمی هلدینگ پترکیم پتروکیمیا 4.5 درصد افزایش یافته است.

برآوردهای ترکیه از اکتشاف در دریای سیاه افزایش یافت
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن