تسریع در تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در چهارمحال و بختیاری

جمعیت شهری برخوردار از سیستم تصفیه فاضلاب 65 درصد است

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه‌ریزی برای تسریع در تکمیل طرح‌های تصفیه‌خانه‌ فاضلاب این استان خبر داد.

به‌ گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، شاهین پاکروح در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با همراهی اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب طرح‌های تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای فرادنبه و بن، ان‌شاءالله با تامین اعتبار لازم تکمیل این پروژه‌ها تسریع می‌شود.

پاکروح رسالت اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب را تامین آب سالم برای مردم کشور در شهرها و روستاها عنوان کرد و افزود: اتکا به منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری باید کمتر شود و تامین آب پایدار با اولویت تامین از آب‌های سطحی مورد مطالعه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: با یکپارچه‌سازی دیوار بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برداشته شده و با این کار ارائه خدمات به مردم در شهرها و روستاها بهتر شده است.وی با اشاره به درصد برخورداری خوب استان از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، بر استفاده از پساب در صنایع و کشاورزی تاکید کرد و افزود: برای تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح کشور 200 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری نیز با ارائه گزارشی از پشت سر گذاشتن تابستانی سخت با کمترین تنش آبی در استان، افزود: با توجه به اینکه دومین استان کم بارش کشور بودیم توانستیم با کمک همکاران و همراهی مردم با تعریف و اجرا کردن 102 پروژه بهترین عملکرد را در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاها ارائه کنیم و شهرهایی همچون سفید دشت و روستاهایی مانند امام قیس که همه ساله با مشکل تامین آب روبرو بودند با تمهیداتی امسال تابستان را بدون تنش آبی بگذرانند.

احمدرضا محمدی افزود: توسط 9 تصفیه‌خانه فاضلاب، فاضلاب 14 شهر جمع‌آوری و تصفیه می‌شود که جمعیت شهری برخوردار از سیستم تصفیه فاضلاب 65 درصد است، بنابراین امیدواریم با حمایت‌های مسئولان بتوانیم این شاخص را افزایش دهیم.

محمدی با اشاره به برداشت زیاد آب از منابع زیرزمینی در این استان و اولویت تامین آب از منابع سطحی و پایدار گفت: با تکمیل دو پروژه آبرسانی چالگاه در شهرستان خانمیرزا و سردشت در شهرستان لردگان 87 روستا از منابع آب سطحی و پایدار برخوردار خواهند شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن