تسلا خودروهای مدل Y را در هند با قیمت پایه ۶۹,۷۷۰ دلار به فروش میرساند

وبسایت تسلا، متعلق به ایلان ماسک، میلیاردر حوزه فناوری، قیمت مدل Y خود را در هند حدود ۶۹,۷۷۰ دلار اعلام کرد که بالاترین قیمت در بین بازارهای بزرگ است. این خودروساز برقی آماده میشود تا اولین نمایشگاه خود را در بمبئی در روز سهشنبه افتتاح کند.
به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، با توجه به اینکه تحویل خودرو از سهماهه سوم آغاز میشود، تسلا با هدف قرار دادن بخش خودروهای برقی پریمیوم که تنها ۴٪ از کل فروش در سومین بازار بزرگ خودرو جهان را تشکیل میدهد، به جادههای شلوغ هند خواهد رفت.
این شرکت عمدتاً با غولهای لوکس آلمانی مانند بیامو و مرسدس بنز (MBGn.DE) رقابت خواهد کرد و بازار جدیدی را برای خود باز خواهد کرد، نه با بازیگران داخلی خودروهای برقی انبوه مانند تاتا موتورز (TAMO.NS) که بازار جدیدی را برای خود باز میکنند و ماهیندرا (MAHM.NS) که بازار جدیدی را برای خود باز میکنند.
مدل Y دیفرانسیل عقب تسلا ۶ میلیون روپیه (۷۰,۰۰۰ دلار) برای خریداران هزینه خواهد داشت، در حالی که مدل Y دیفرانسیل عقب دوربرد آن ۶.۸ میلیون روپیه قیمت دارد. این در حالی است که قیمت پایه این خودرو در ایالات متحده از ۴۴۹۹۰ دلار، در چین ۲۶۳۵۰۰ یوان (۳۶۷۰۰ دلار) و در آلمان ۴۵۹۷۰ یورو (۵۳۷۰۰ دلار) شروع میشود.
تسلا که با ظرفیت مازاد در کارخانههای جهانی و کاهش فروش دست و پنجه نرم میکند، استراتژی فروش خودروهای وارداتی در هند را اتخاذ کرده است، با وجود اینکه عوارض و مالیاتها تقریباً به ۷۰ درصد رسیده است.
روز سهشنبه، پلیس از اولین نمایشگاه تسلا در هند محافظت کرد، زیرا رسانهها در بیرون مجتمع اداری که در آن واقع شده است، تجمع کرده بودند و وزیر ارشد ایالت غربی ماهاراشترا، محل پایتخت تجاری هند، برای رونمایی از آن وارد شد.
در داخل نمایشگاه، مدل Y که با رنگهای خنثی مینیمالیستی خاص تسلا پوشیده شده بود، زیر پوششهای مشکی و خاکستری قرار داشت که تا حدی از طریق شیشه قابل مشاهده بود. دسترسی به شدت کنترل میشد و هیچ نشانهای از طرفداران یا تماشاگران در نزدیکی آن دیده نمیشد. وبسایت تسلا مدل Y را برای ثبت نام در بمبئی با قیمت جادهای ۶.۱ میلیون روپیه و پیشپرداخت ۲۲۲۲۰ روپیه نشان داد.
قابلیت رانندگی کاملاً خودران (FSD) این شرکت با هزینه اضافی ۶۰۰۰۰۰ روپیه ارائه میشود و قول داده شده است که بهروزرسانیهای آینده، امکان عملکرد با حداقل دخالت راننده را فراهم کنند.
در حالی که ویژگیهای فعلی نیاز به نظارت فعال راننده دارند و کاملاً خودران نیستند، تسلا میگوید این سیستم از طریق بهروزرسانیهای نرمافزاری بیسیم تکامل خواهد یافت.



