تسهیل دریافت ویزا برای رانندگان باری به دلیل کمبود راننده در بریتانیا

دولت بریتانیا احتمالا برای مقابله با مشکل کمبود رانندگان کامیون در این کشور ویزاهای موقت صادر کند. کمبود راننده در این کشور عرضه سوخت در پمپ بنزین ها را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» به دلیل کمبود بنزین صف هایی جلوی پمپ بنزین های بریتانیا تشکیل شده است بنابراین بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گفته است که به دنبال اقدامات موقتی برای حل مشکل کمبود راننده خودروهای سنگین هستیم.

روزنامه های بریتانیا گزارش داده اند که دولت این کشور اجازه داده است 5 هزار راننده خارجی برای کار در بریتانیا ویزای موقت دریافت کنند، شرکت ‌های لجستیک و خرده فروشی های ماه هاست که چنین تقاضایی از بریتانیا دارند اما دولت پیشتر این تقاضا را رد کرده بود.

بر اساس اعلام انجمن حمل و نقل جاده ای بریتانیا، این کشور برای تامین تمام تقاضای خود نیاز به 100 هزار راننده دارد. بخشی از این کمبود راننده به دلیل برگزیت بوده و بخشی هم از اثرات شیوع کروناست.

نبود سالهای آموزش هم در این امر موثر است.

Hand written signs are stuck to a petrol pump with no fuel available at a Shell filling station in Manchester, Britain, September 24, 2021. REUTERS
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن