تشکیل كميته‌ مشترک همکاری در بخش برق

تاکید وزیر نیرو بر توسعه همه جانبه روابط اقتصادی افغانستان و ایران

وزیر نیرو در نشست با سفير جمهوری اسلامی افغانستان در ايران، بر توسعه همه جانبه روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردكانيان عصر سه‌شنبه در نشست با عبدالغفور ليوال سفير جمهوری اسلامی افغانستان در ايران، از رويكرد اقتصادی طرف افغانستانی در قبال توسعه همه جانبه روابط به‌ويژه انتقال برق، نفت، گاز و … گلايه کرد و گفت: نمی‌شود كه خردمندی را در يك حوزه قبول داشت و در بخش ديگر نفی كرد.

وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به افغانستان و انجام توافق‌های خوب برای توسعه روابط اظهار داشت: در آن سفر رييس جمهور غنی دستورات لازم برای عملياتب نمودن پروژه‌های برقی از جمله تجديدپذيرها، حل مشكلات بانكی و .. صادر کرد، اما متاسفانه پيگيری‌های ما تاكنون پاسخ مشخصی در پی نداشته است.

سفير افغانستان نیز با تاكيد بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ايران در قبال تحولات سياسی، امنيتی افغانستان، در تشريح آخرين وضعيت كشورش گفت: دولت افغانستان با ملاحظه منافع ملی با نشان دادن انعطاف لازم، شرايط را برای برگزاری گفتگوهای صلح ميان طالبان و دولت افغانستان فراهم نمود.

وی از مواضع خردمندانه جمهوری اسلامی ايران در قبال تحولات افغانستان تشكر کرد و خواستار تداوم آن در آينده شد.

در ادامه، رؤسای كميسيون مشترك همكاری‌های دو كشور، بر انجام چند اقدام عملی در حوزه اجرا از سوی دو طرف، تا قبل از برگزاری ششمين اجلاس كميسيون مشترك همكاری‌ها كه قرار است ٤ تا ٦ آبان ماه در كابل برگزار شود، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، به پيشنهاد سفير جمهوری اسلامی افغانستان در ايران به منظور عملياتی نمودن برخی از توافقات و تفاهمات دو كشور در بخش برق مقرر شد كميته‌ای ظرف هفته جاری تشكيل و كار را آغاز کنند.

وزير نيرو ضمن پذيرش پيشنهاد وی در همین جلسه همایون حائری معاون امور برق و انرژی را به عنوان رييس، محمدعلی فرحناکیان مشاور وزیر در امور بين‌الملل و علی عدالت دستيار خود در امور كميسيون مشترك همكاری‌های اقتصادی ايران و افغانستان را به عنوان اعضای كميته معرفی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن