تعداد کشته شدگان در زلزله ترکیه و سوریه به بیش از ۷۳۰۰ نفر رسید

شمار کشته‌شدگان بر اثر زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه در ترکیه و سوریه از ۷۳۰۰ نفر فراتر رفت.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، امدادگران در مناطق زلزله‌زده سه‌شنبه شب با وجود سرمای هوا همچنان برای آواربرداری و کمک به زلزله‌دگان تلاش می‌کنند. تاکنون دستکم ۱۸۵ پس‌لرزه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزانده است. شدت یکی از این پس‌لرزه‌ها که ظهر دوشنبه روی داد ۷.۵ ریشتر بود.

اتحادیه اروپا ۱۱۸۵ امدادگر و ۷۹ سگ جستجوگر را برای کمک به عملیات امداد و نجات در ترکیه بسیج کرده است. بروکسل برای کمک به عملیات امداد و نجات در سوریه با سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه که در این کشور فعالیت می‌کنند در تماس است.

بیش از پنج هزار ساختمان در ۱۰ استان ترکیه فروریخته است

به گفته مدیر مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه، در پی زلزله‌های دیروز حداقل پنج هزار و ۷۷۵ ساختمان در ده استان ترکیه فروریخته است.

آقای اورهان تاتار ضمن اعلام این خبر گفت که در مجموع بیش از ۶۰ هزار نفر در عملیات امداد و نجات در این استان‌ها مشغول کمک‌رسانی هستند.

عملیات امدادرسانی برای نجات قربانیان زلزله ۷.۸ ریشتری  در ترکیه و سوریه و اسکان آوارگان همچنان ادامه دارد.

مقامات از کشته‌شدن هزاران نفر نفر خبر داده‌اند، در حالی که هنوز تعداد زیادی زیر آوار هستند و سازمان بهداشت جهانی گفته است احتمال دارد تعداد تلفات تا ۸ برابر رقم فعلی برسد.

بنا بر اعلام مسئولان دو کشور، پس لرزه‌های این زلزله شدید نیز همچنان ادامه داشته و بسیاری از ساکنان در پی تخریب خانه‌های خود در سرمای هوا آواره شده‌اند.

گروه‌های متخصص امداد و نجات از ده کشور اروپایی خود را به مناطق زلزله زده رساندند

در حالی که همچنان افراد زیادی در حال آوار برداری با دست ناباورانه به دنبال یافتن بازماندگان زلزله دیروز در ترکیه و سوریه هستند، گروه‌های متخصص در زمینه امداد و نجات از ده کشور عضو اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه خود را به ترکیه رساندند.

این گروه‌ها از کشورهای کرواسی، جمهوری چک، فرانسه، یونان، مجارستان، مالت، هلند، لهستان، رومانی و بلغارستان با هدف امدادرسانی در قالب یک ماموریت بین‌المللی گردهم آمده‌اند.

اوکراین هم روز سه‌شنبه از اعزام گروهی متشکل از ۸۷ امدادگر به ترکیه خبر داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن