تعداد کشته ها در حمله داعش به تاسیسات گازی توتال افزایش یافت

با بالا گرفتن تنش ها در موزامبیک و تهدید تاسیسات چند میلیارد دلاری ال ان جی توتال در موزامبیک، تعداد کشته های حمله داعش به این تاسیسات افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، شبه نظامیان داعش در نزدیکی تاسیسات ال ان جی توتال چندین نفر غیرنظامی را کشتند. این تنش ها از 24 ماه مارس اوج گرفته است، زمانی که ارتش موزامبیک برای حفاظت از تاسیسات 20 میلیارد دلاری توتال در شمال این کشور نیرو اعزام کرد.

این تاسیسات کار مایع سازی گاز طبیعی را انجام می دهند و در سواحل شمالی موزامبیک قرار دارند. ارزش این تاسیسات 20 میلیارد دلار است که توسط غول نفت و گاز فرانسوی توتال اداره می شود.

هفته گذشته و در پی حمله داعش به این منطقه، توتال کار در این تاسیسات را متوقف کرده بود.

تاسیسات گازی توتال در موزامبیک بزرگ ترین سرمایه گذاری خصوصی این کشور فقیر آفریقایی است. توتال، اکسون موبیل و دیگر شرکت ها در این تاسیسات 120 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کنند و احتمالا تا سال 2026 این سرمایه گذاری ها به نتیجه برسد.

جنگ با داعش از سال 2017 در موزامبیک آغاز شده است. اما در سال گذشته حملات این گروه در موزامبیک بیشتر شده و به نزدیکی محل ساخت و ساز پروژه ال ان جی این کشور رسیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن