تعریف طرح‌های نو برای سال آینده در شرکت نفت خزر

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: این واحد در حال برنامه‌ریزی برای تعریف طرح‌های نو برای سال آینده است و نیازهای پژوهشی خود را از طریق فراخوان عمومی به اطلاع پژوهشگران می‌رساند.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محمدسعید حسین‌زاد ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، گفت: تحقیق و پژوهش از ابزارهای اساسی برای رفع نیازهای عملیاتی و فنی در زمینه کسب فناوری‌های نو است.

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشی انجام‌شده در سال‌های اخیر در حوزه نفت و گاز توانسته است بسیاری از گلوگاه‌های موجود در روند پیشرفت فعالیت‌های عملیاتی را برطرف و در زمینه تحقق شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» نقش اساسی و مهم خود را ایفا کند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: شرکت نفت خزر به‌عنوان سکاندار فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور و دریای خزر، حسب اقتضای فعالیت‌های بالادستی در آب‌های عمیق دریای خزر با بسیاری از ناشناخته‌ها  روبه‌روست که هرکدام از این موارد نیازمند انجام مطالعات پژوهشی گسترده است.

حسین‌زاد اظهار کرد: در حوزه تأمین تجهیزات با توجه به نخستین تجربه ساخت و به‌کارگیری سکوی حفاری نیمه‌شناور، نیازهای پژوهشی ساخت تجهیزات داخلی و بومی‌سازی نیز موردتوجه شرکت نفت خزر قرار گرفته است.

وی افزود: اداره پژوهش و فناوری نفت خزر هم‌اکنون افزون بر جذب سربازان نخبه وظیفه و هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی مربوط به دانشگاه‌های برتر کشور، پروژه‌های پژوهشی مربوط به بخش زمین‌شناسی، مهندسی و ساختمان، قراردادهای نفتی و مدیریت دانش را در حال اجرا دارد و تقریباً بیش از ۸۰ درصد از این پروژه‌ها انجام شده و امید است تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر درباره ضرورت انجام این مطالعات گفت: نتایج این پژوهش‌های کاربردی می‌تواند در مطالعات تکمیلی آینده درباره اکتشاف و همکاری با شرکت‌های خارجی استفاده شود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر تصریح کرد: هم‌اکنون واحد پژوهش و فناوری نفت خزر در حال برنامه‌ریزی برای تعریف پروژه‌های نو در سال ۱۴۰۱ است و نیازهای پژوهشی خود را از طریق فراخوان عمومی به اطلاع پژوهشگران می‌رساند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن