تعطیلات عربستانی ها در خانه تقاضای بنزین را افزایش می دهد

صادرات بنزین فجیره افزایش می یابد

شرکت کپلر می گوید در خانه ماندن سعودی ها در تعطیلات به دلیل شیوع پاندمی کرونا باعث می شود تقاضا برای بنزین در فجیره امارات افزایش یابد. صادرات سوخت فجیره در ماه جولای به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» از گلوبال S&P پلاتس، صادرات بنزین در بندر سواحل شرق امارات در ماه جولای به طور متوسط به 192 هزار بشکه در روز رسید، و بر اساس داده های کپلر این میزان صادرات از صادرات ماه مه بیشتر بوده است.

صادرات بنزین به عربستان سعودی از طریق امارات در ماه ژوئن به بالاترین میزان سه ساله گذشته یعنی 50 هزار بشکه در روز و در ماه جولای به 30 هزار بشکه در روز رسید.

پاکستان، عراق و آفریقای جنوبی هم از بزرگترین خریداران این بنزین هستند.

در ماه جولای برای اولین بار از زمان شیوع کرونا، ترافیک در خیابان های ریاض به بیشتر از سطح قبل از شیوع کووید 19 رسید.

آرامکوی عربستان به عنوان بزرگترین شرکت نفتی دنیا هم امیدواری خود را نسبت به بازیابی بازار و افزایش تقاضای سوخت در آسیا اعلام کرده است.

با این حال این غول نفتی اعلام کرده است که سودآوری اش در نیمه دوم سال 73 درصد کاهش می یابد و به 6.6 میلیارد دلار می رسد. سال گذشته در بازه زمانی مشابه سودآوری این شرکت به 24.7 میلیارد دلار رسیده بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن