تعیین‌تکلیف پنج طرح ذخیره‌سازی گاز طبیعی تا تابستان امسال

​ مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: با توجه به گام‌های بلندی که برای شرکت تعریف شده روزهای بسیار روشن و درخشانی در انتظار سازمان ماست و خوشبختانه در موضوع ذخیره‌سازی، پنج طرح تعیین تکلیف شد و دو میدان دیگر نیز تا تابستان فعال خواهند شد.

به گزارش «انرژی امروز» رضا نوشادی با اشاره به آغاز طرح بزرگ بهینه‌سازی تاسیسات تقویت فشار گاز گفت: اکنون ۹۱ ایستگاه در اقصا نقاط کشور در سرویس قرار دارد که گاز خروجی توربین همه آنها در فضا منتشر می‌شود و ما با تبدیل این ایستگاه‌ها به سیکل ترکیبی در صددیم انرژی حرارتی را به برق تبدیل و از تخریب محیط‌زیست جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای مدیریت اوج مصرف از طریق طرح هوشمند‌سازی آغاز شده است، اظهار داشت: مایه افتخار شرکت ماست که شرکت ملی گاز ایران طرحی با این درجه از اهمیت را بر عهده مهندسان توانمند ما قرار داده است.

نوشادی با بیان اینکه در افق دراز مدت نمی‌توان بر فروش نفت و گاز خام اکتفا کرد، تصریح کرد: توانمندی‌های مهندسین مشاور، سازندگان و پیمانکاران باید ارتقاء یابد و این عزیزان با حمایت شرکت ما وارد بازارهای بین‌المللی شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن