تفاوت دیدگاه‌های بایدن و هریس: از اقلیم تا حماس؛ آیا هریس همان بایدن است؟

تصمیم جو بایدن برای کنار کشیدن از نامزدی برای انتخاب مجدد و حمایت از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور به این معنی است که هریس می‌تواند به زودی پرچمدار بزرگ‌ترین اولویت‌های حزب دموکرات، از جمله حقوق سقط جنین، تغییر اقلیم و کاهش بدهی‌های دانشجویی باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از هفته‌نامه صدا، سوابق او به عنوان دادستان کل کالیفرنیا، سناتور بودن و فرد شماره 2 کابینه بایدن بودن، سرنخ‌های زیادی در مورد چگونگی رهبری او در اختیار ناظران قرار می‌دهد.

این دادستان سابق اغلب در طول دوره کوتاه رقابت‌های ریاست جمهوری خود در پنج سال پیش تلاش می‌کرد تا جایگاهی بین میانه‌روها و ترقی‌خواهان شکاک ایجاد کند؛ او یک برنامه چند تریلیون دلاری اقلیمی را مطرح و طرح دانشگاه آزاد برنی سندرز را تایید کرد، اما انتقادهایی را برانگیخت به خاطر آنچه که مخالفان از آن به عنوان دانشجوی غیرجاه طلب پروردن نام می‌بردند. او نسبت به بایدن در دفاع از حقوق باروری نظرات آسانگیرانه‌تری دارد و زودتر از بایدن نسبت به قراردادهای تجاری ابراز تردید می‌کرد.

با این حال، معاونت رئیس‌جمهور به او فرصت چندانی نداد تا ایده‌های خود را درباره نحوه حکومت‌داری واقعی بیان کند یا اینکه سیاست‌هایش با سیاست‌های بایدن مقایسه شود تا مشخص شود هر کدام به چه سمت و سویی حرکت می‌کنند؛ سیاست‌هایی که از زمانی که او رئیس‌جمهور شده است به شکل قابل توجهی به سمت چپ تغییر کرده است.

در این گزارش با توجه به مسئله فلسطین و جنگی که هم‌اکنون در این کشور و بین اسرائیل و حماس ادامه دارد، نظر لیلی گرینبرگ کال، دستیار ویژه سابق رئیس ستاد در وزارت کشور ایالات متحده، را که به دلیل حمایت بایدن از اسرائیل از مقام خود استعفا داد ترجمه کرده‌ایم که به کامالا هریس پیشنهاد می‌کند برای به دست آوردن آرای مخالفان جنگ، در موضوع جنگ اسرائیل و حماس روش و منشی سوای روش و سیاستمداری بایدن در پیش بگیرد. و در ادامه مقایسه بین آرای بایدن و هریس در موضوعات کلیدی ایالات متحده را که به انتخاب تحریریه پالیتیکو بررسی‌ شده‌اند ترجمه کرده‌ایم. در برخی از این موضوعات کلیدی نظرات بایدن و هریس تقریبا باهم در تلاقی‌ست.

 

 

چگونه پلت فرم کامالا هریس می‌تواند با جو بایدن متفاوت باشد

تحریریه بخش سیاسی نشریه پالیتیکو

 

در اینجا نکاتی در مورد اینکه اگر کامالا هریس در ماه ژانویه به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کند، چگونه برنامه‌اش با برنامه بایدن مقایسه خواهد شد، مطرح می‌شود.

حقوق سقط جنین

هریس: پیشنهاد حمایت فدرال از قانون «رو علیه وید» را داد که محدودیت‌های فدرال را کاهش می‌داد.

بایدن: قول بازگرداندن قانون «رو علیه وید» را داد که حق فدرال برای سقط جنین را تضمین می‌کرد، اما به ایالت‌ها اجازه می‌داد دسترسی را محدود کنند.

نظرات هریس و بایدن چه تفاوتی داشت؟

هم بایدن و هم هریس تصمیم دادگاه عالی سال 2022 دابز را محکوم کرده‌اند که قانون رو علیه وید را لغو کرد و دست‌کم به دنبال بازگرداند حمایت‌های این قانون بودند. اما هریس به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری در سال 2019، با پیشنهاد اعطای نظارت بیشتر بر قوانین سقط جنین در ایالت‌ها، به وزارت دادگستری پیشنهاد داد فراتر از قانون رو برویم.

بر اساس پیشنهاد او ایالت‌هایی که سابقه محدود کردن حقوق سقط جنین را دارند، باید قبل از تصویب قوانین جدیدی که بر دسترسی به سقط جنین تأثیر می‌گذارد، از وزارت دادگستری مجوز بگیرند. هریس در سال 2019 گفت: «و تا زمانی که مشخص نکنیم که قانون اساسی هستند، اعمال نمی‌شوند».

اما بایدن گفته است که اولویت اصلی برای دوره دوم ریاست‌جمهوری او تصویب قانون فدرال برای احیای قانون رو بوده است، که یک بار دیگر اجازه سقط جنین را در همه ایالت‌ها تا زمانی که جنین زنده تلقی شود، خواهد داد. با این حال، قانون رو به ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان اجازه داد تا محدودیت‌هایی را برای کلینیک‌ها و پزشکانی که دسترسی به سقط جنین را محدود می‌کردند، اعمال کنند، که اغلب با اثرات شدید منفی همراه بود. در زمان قانون‌گذاری دابز، چندین ایالت تحت رهبری جمهوری‌خواهان، از جمله می‌سی‌سی‌پی، تنها یک کلینیک داشتند که سقط جنین انجام می‌داد [دابز علیه سازمان بهداشت زنان جکسون، 597 ایالات متحده، 215 (2022)، یک تصمیم مهم دادگاه عالی ایالات متحده است که در آن دادگاه اعلام کرد که قانون اساسی ایالات متحده حق سقط جنین را قائل نیست.]

اثرات این پیشنهادات بر کمپین کامالا هریس

سقط جنین از جمله معدود مسائلی است که دموکرات‌ها در آن از مزیت نظرسنجی آشکار برخوردارند و هریس همواره راحت‌تر از بایدن در مورد حقوق سقط جنین صحبت می‌کند. مدافعان حقوق سقط جنین هریس را یکی از سرسخت‌ترین قهرمانان خود می‌بینند و به آرای او در سنا علیه محدودیت‌های سقط جنین، مبارزه او به عنوان دادستان کل کالیفرنیا با گروهی که فیلم‌هایی را در کلینیک‌های Planned Parenthood ضبط می‌کردند، و کار او در برجسته کردن این موضوع به عنوان معاون رئیس جمهور اشاره می‌کنند.

در این زمینه برنامه‌های بایدن و هریس هر دو وجه اشتراک دارند: آنها در کنگره با موانع تقریبا غیرقابل حلی روبرو خواهند شد. و طرح هریس تقریبا مطمئنا با چالش‌های دادگاهی روبرو خواهد شد. دادگاه عالی در سال 2013 مکانیسم پیش‌دستی قانون حق رای را لغو کرد.

اسرائیل و غزه

هریس: با فلسطینی‌هایی که در جنگ متقابل اسرائیل با حماس گرفتار شده‌اند ابراز همدردی کرده است، در حالی که با بایدن به خاطر حمایت‌اش از اسرائیل زاویه ندارد.

بایدن: با اسرائیل پس از حمله 7 اکتبر حماس ابراز همبستگی کرد و با وجود ابراز نگرانی از تلفات در میان فلسطینیان، جریان تسلیحات به دولت بنیامین نتانیاهو را ادامه داد.

نظرات آنها چقدر متفاوت بود؟

حمایت صریح بایدن از اسرائیل پس از حملات حماس در 7 اکتبر و تصمیم وی برای ادامه ارسال کمک‌های نظامی به دولت بنیامین نتانیاهو علیرغم تلفات ده‌ها هزار نفری فلسطینی، موجب ناامیدی و خشم فعالان مترقی شده است که حمایت‌شان از وی برای بایدن در تلاش برای انتخاب مجدد بسیار مهم بود.

هریس دقیقا با بایدن بر سر این موضوع اختلافی نداشته است. اما او بیش از بایدن نسبت به ده‌ها هزار فلسطینی که در جریان ضدحمله اسرائیل جان باختند، ابراز همدردی عمومی کرده است.

در ماه مارس، هریس یکی از اولین رهبران بلندپایه دولت بود که خواستار آتش‌بس موقت فوری شد. او همچنین شدیدترین سرزنش‌ها را علیه مدیریت کمک‌های اسرائیلی به غزه داشت و این درگیری را یک «فاجعه انسانی» برای غیرنظامیان بی‌گناه توصیف کرد.

منابع آگاه پیشتر به پالیتیکو گفته بودند که او به طور خصوصی به بایدن و دیگر مقامات ارشد گفته است که دولت باید موضع محکم‌تری علیه نتانیاهو اتخاذ کند و بر صلح بلندمدت در درگیری چند دهه تمرکز کند.

نگرش گسترده‌تر او نسبت به راه‌حلی بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین احتمالا با رویکرد دولت بایدن همخوانی دارد. هریس به عنوان یک سناتور، همانند بایدن، از راه حل دو کشوری به عنوان راه حلی بلندمدت برای مناقشه چند دهه‌ای اسرائیل و فلسطین حمایت کرده است. او حامی توافقنامه آبراهام است، مجموعه‌ای از توافقات با میانجیگری دولت ترامپ که روابط اسرائیل با برخی از دولت‌های عربی را عادی می‌کرد. بایدن به دنبال گسترش این توافقات و تضمین مشارکت کشورهای عربی مستقر، یعنی عربستان سعودی بوده است.

اثرات این پیشنهادات بر کمپین کامالا هریس

اکنون هریس مسئولیت ابراز یک موضع دموکرات در باره جنگ غزه را به ارث برده است، موضوعی که حزب دموکرات را در دوران بایدن دوپاره کرده است، و باید این کار را بدون در نظر گرفتن تجربه دهه‌ها حضور بایدن در سیاست خارجی انجام دهد.

نتایج تعیین خواهد کرد که آیا او بدون اینکه اتهامات بیشتری مبنی بر کنار گذاشتن نزدیکترین متحد ایالات متحده در خاورمیانه مطرح شود، می‌تواند مترقیان و رای‌دهندگان عرب-آمریکایی را که حمایت بایدن از اسرائیل را محکوم کرده‌اند، راضی کند.

صعود هریس به نامزدی حزب دموکرات همزمان با سفر نتانیاهو به واشنگتن در این هفته انجام شد، ناتنیاهو در روز چهارشنبه در جلسه مشترک کنگره سخنرانی خواهد کرد. در حالی که ملاقات بین این دو در حال انجام بود، هریس قبلا به دلیل تعهد کمپین قرار نبود در سخنرانی خود در کنگره شرکت کند.

او اکنون با یک آزمون سخت حیاتی سیاسی روبه‌رو است، زیرا اگر بخواهد در سخنرانی شرکت کند، درست پشت سر رهبر جنجالی اسرائیل نشسته از او عکس خواهند گرفت. این تصویر احتمالا نمی‌تواند تعداد آرای هریس را در میان منتقدان واکنش ایالات متحده به جنگ افزایش دهد.

تغییر اقلیم

هریس: طرح اقلیمی 10 تریلیون دلاری را پیشنهاد داد و از طرح جدید سبز حمایت کرد. خواستار ممنوعیت فرکینگ شد.

بایدن: لایحه چند تریلیون دلاری خود را برای «دوباره بهتر بسازیم» پیشنهاد داد که به یک قانون اقلیمی 369 میلیارد دلاری (و فعلا بزرگترین قانون در تاریخ ایالات متحده) تبدیل شد. از کل «نیو دیل سبز» پشتیبانی نکرد. مخالف ممنوعیت فرکینگ است [فرکینگ همان شکست هیدرولیکی است و به حفاری در اعماق زمین برای استخراج گاز و نفت شیل از سنگ‌های متخلخل زیرزمینی از طریق انفجار گفته می‌شود].

نظرات آنها چقدر متفاوت بود؟

هر دوی آنها پیشنهاد کرده‌اند مبالغی از نظر تاریخی بی‌سابقه برای مبارزه با تغییر اقلیم و بازسازی اقتصاد ایالات متحده برای استفاده از منابع پاک به جای سوخت‌های فسیلی هزینه شود. نقشه هریس حتی فراتر از آن می‌رود.

هریس به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری، یک طرح اقلیمی 10 تریلیون دلاری ارائه کرد که سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی آن از مجموع 1.6 تریلیون دلار برآورد شده هزینه فدرال قوانین عمده اقلیم، انرژی، زیرساخت‌ها و فناوری بایدن کمتر می‌شد. برخلاف سیاست‌های فعلی دولت، او قانون «هزینه آلودگی آب و هوا» هم را وضع می‌کرد و به یارانه‌های فدرال برای سوخت‌های فسیلی پایان می‌داد.

هریس به عنوان سناتور یکی از حامیان اصلی قطعنامه غیرالزام‌آوری بود که قرارداد جدید سبز را تعریف می‌کرد، طرحی برای بسیج مقیاس بزرگ با هدف گذار 100 درصدی انرژی ایالات‌متحده به انرژی پاک در طی یک دهه و در عین حال تضمین شغلی برای مردم و «مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا». لیبرال‌هایی مانند سناتور اد مارکی (دموکرات) و نماینده الکساندریا اوکاسیو-کورتز (دموکرات) به او پیوستند.

هریس همچنین گفته که «آماده خلاص شدن از شر فیلی‌باستر» است تا در مواجهه با مخالفت جمهوری خواهان با اقدامات اقلیمی، آن را تصویب کند [فیلی‌باستر: اطاله بررسی در سنای ایالات متحده آمریکا]. و او در سال 2019 گفت که «شکی نیست که من طرفدار ممنوعیت فرکینگ هستم»، فناوری که به رونق نفت و گاز طبیعی ایالات متحده دامن زده و اقتصادها را در مناطقی مانند داکوتای شمالی، تگزاس غربی و پنسیلوانیا غنی کرده است.

جمهوری خواهان قرارداد سبز جدید را «مانیفست سوسیالیستی» نامیده‌اند و بایدن بارها در طول مبارزات انتخاباتی 2020 گفته است که از کل بسته آن طور که نوشته شده است، حمایت نمی‌کند. با این حال، سیاست‌های اقلیمی خود او شامل مقررات مشابه گسترده‌ای‌ست همراه با اقداماتی برای دستیابی به آلودگی خالص صفر اقلیمی ایالات متحده تا سال 2050 و ایجاد انرژی پاک، زیرساخت‌ها، تولید و مشاغل معدنی.

بایدن مدت‌ها با لغو فیلی‌باستر مخالف بود اما پس از تصمیم دادگاه عالی دابز نظرش را تغییر داد. او همچنین به عنوان یک نامزد بارها گفته است که هیچ برنامه‌ای برای ممنوعیت فرکینگ ندارد و به‌عنوان رئیس‌جمهور هم هیچ اقدامی برای این کار انجام نداده است.

اثرات این پیشنهادات بر کمپین کامالا هریس

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مشتاقانه از فرکینگ به عنوان سلاحی علیه بایدن و هریس استفاده کرده است، به ویژه از آن به عنوان یک حملات لفاظی چهار سال پیش در ایالات نوسانی حیاتی پنسیلوانیا بهره برده است.

پس از اینکه بایدن در سال 2020 هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد، ترامپ وقت خود را برای حمله به حمایت او از ممنوعیت فرکینگ تلف نکرد. ترامپ می‌گفت «چگونه فرکینگ را ممنوع می‌کنید و بعد به پنسیلوانیا یا اوهایو یا اوکلاهما یا ایالت بزرگ تگزاس سفر می‌کنید؟»

با توجه به موقعیت پنسیلوانیا به عنوان یکی از معدود ایالت‌هایی که بایدن باید در انتخابات مجدد پیروز می‌شد، این موضوع امسال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، به ویژه با توجه به تصمیم ترامپ برای انتخاب سناتور جی دی ونس، حامی سوخت‌های فسیلی از اوهایو، به عنوان معاون خود.

در همین حال، برای دولت هریس سخت است که بتواند بودجه کافی را از کنگره به دست آورد تا به برنامه انرژی و زیرساخت‌های بایدن به ارزش یک تریلیون دلار اضافه کند. اما او تقریبا با همان چالشی روبه‌رو خواهد شد که [بایدن] داشت: متقاعد کردن رای‌دهندگان که این هزینه‌ها به نفع زندگی آنها است.

رفع بدهی دانشجویان

هریس: در دوران دولت بایدن خواستار کاهش بدهی دانشجویان شد. او به عنوان دادستان کل کالیفرنیا، تسهیلات وام را برای دانشجویان انتفاعی کلاهبرداری شده پیش راند.

بایدن: پس از شک و تردید اولیه، کاهش بدهی‌های گسترده دانشجویان را به عنوان محور اصلی برنامه سیاست داخلی خود قرار داد.

نظرات آنها چقدر متفاوت بود؟

هریس صدای اولین صدایی بود در داخل دولت که از بخشودگی بدهی‌های دانشجویی حمایت می‌کرد؛ حتی زمانی که کاخ سفید درگیر یک بحث طولانی در مورد نحوه برخورد با این موضوع در سال 2021 و 2022 بود، یکی از موارد اصلی در لیست خواسته‌های ترقی خواهان همین مورد بود.

بایدن به طور علنی و خصوصی در مورد بخشش وام‌های بزرگ از طریق اقدامات اجرایی ابراز تردید کرد و هم اختیارات قانونی خود و هم چشم‌انداز لغو بدهی فارغ‌التحصیلان لیگ آیوی را زیر سوال برد. او در نهایت در آگوست 2022 طرح جامعی را امضا کرد که شامل لغو 10000 دلار بدهی میلیون‌ها نفر بود، یعنی بسیار کمتر از آنچه مترقی‌ها می‌خواستند. دادگاه عالی این تلاش را رد کرد، اگرچه بایدن دوباره در تلاش برای تصویب آن است.

طرح خود هریس از کمپین ریاست جمهوری 2019 خود، که می‌توانست بخشش وام را برای دریافت‌کنندگان کمک مالی پِل که کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند، به همراه داشته باشد، انتقاد مترقی‌ها را برانگیخت که آن را گیج‌کننده و کمتر جاه‌طلبانه نسبت به پیشنهادهای سناتور الیزابت وارن (دموکرات) و برنی سندرز نامیدند.

اخیرا هریس چهره تصمیم‌گیر دولت بایدن در سال 2022 بود برای پاک کردن تمام بدهی‌های صدها هزار دانشجویی بود که در کالج‌های کورینتیان، زنجیره‌ای از مدارس انتفاعی که هریس به عنوان دادستان کل کالیفرنیا آنها را تحت پیگرد قانونی قرار داد. او همچنین در مورد تجربه شخصی خود در مورد بدهی‌های دانشجویی صحبت کرده است.

اثرات این پیشنهادات بر کمپین کامالا هریس

کاهش بدهی دانشجویان موضوع مهمی برای حوزه‌های انتخابیه دموکرات بوده است: یعنی به دلیل وجود رای دهندگان سیاه پوست و رای دهندگان جوان. اما اولویت بسیار مهم این طرح، لعن و تکفیر به جمهوری‌خواهان بوده است، که به دنبال جلوگیری از کمک‌های وام‌گونه در هر مرحله بوده‌اند، با این استدلال که این امر نسبت به آمریکایی‌هایی که به دانشگاه نرفتند یا بدهی‌های خود را پرداخت کرده‌اند غیرقانونی و ناعادلانه است.

کالج رایگان

هریس: فراخوانی برای رایگان کردن شهریه کالج برای بسیاری از دانشجویان

بایدن: پیشنهاد کالج بدون شهریه، با محدودیت‌های درآمدی سخت‌تر

نظرات آنها چقدر متفاوت بود؟

در سال 2017، هریس یکی از حامیان اصلی طرح سندرز برای کالج رایگان بود که هدف آن حذف شهریه و هزینه برای همه دانشجویانی بود که در کالج‌های دو ساله تحصیل می‌کنند و دانشجویان طبقه متوسط ​​که در موسسات دولتی چهار ساله هستند.

اما زمانی که هریس در سال 2020 وارد کمپین انتخاباتی شد، از طرحی از سوی سناتور برایان شاتز (دی-هاوایی) حمایت کرد که خواستار پیشبرد بیشتر از این با در نظر گرفتن هزینه‌های جامع کالج بود. این طرح هر گونه هزینه کالج بالاتر از سهم خانواده مورد انتظار دانشجو را پوشش می‌داد و اولویت آن دریافت کنندگان کمک هزینه پِل بود.

پیشنهاد بایدن در مورد این موضوع چندان گسترده نبود: در سال 2020، او گفت که از کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی چهار ساله بدون شهریه حمایت می‌کند، اما فقط برای خانواده‌هایی که درآمد آنها زیر 125000 دلار است. او از زمان تصدی این سمت، تا حد زیادی بر روی رایگان کردن کالج دو ساله متمرکز شده است.

پس از آن که این طرح در طول مذاکرات بر سر آنچه که قانون کاهش تورم بایدن نامیده شد، دچار افت شد رئیس جمهور تمرکز خود را بر دو برابر کردن کمک هزینه پِل معطوف کرد، که برخی از گروه‌های آموزش عالی می‌گویند که هزینه کالج‌های دو ساله و کالج‌های چهار ساله خاص را برای دانش آموزان کم درآمد پوشش می‌‌دهد.

اثرات این پیشنهادات بر کمپین کامالا هریس

قانون کالج بدون بدهی سال گذشته مجددا در کنگره معرفی شد. هریس اگر رئیس‌جمهور شود، می‌تواند برای تصویب آن تلاش کند و جذابیت او را برای رای‌دهندگان مترقی افزایش دهد.

تجارت

هریس: به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی به توافقنامه ترامپ، مکزیک و کانادا، رای منفی داد. مخالف شراکت ترانس پاسیفیک رئیس جمهور باراک اوباما است.

بایدن: پس از اینکه دموکرات‌های مجلس از ترامپ خواستند تغییراتی ایجاد کند، از توافقنامه ایالات متحده، مکزیک و کانادا حمایت کرد. به عنوان معاون رئیس جمهور حامی مشارکت ترانس پاسیفیک بود؛ او گفته بود که در زمان نامزدی برای ریاست جمهوری درباره آن مذاکره خواهد کرد، اما این کار را دنبال نکرده است.

نظرات آنها چقدر متفاوت بود؟

بایدن و هریس هر دو با جناح مترقی حزب دموکرات در تجارت همسو شده‌اند و هنگام رقابت با یکدیگر در مقدماتی انتخابات 2020 مواضع مشابهی اتخاذ کردند. اما برخی از مواضع بایدن با مواضعی که وی به عنوان معاون باراک اوباما اتخاذ کرد، فاصله گرفته است.

هریس به عنوان نامزد سنا در سال 2016، در میان انتقادات گروه‌های کارگری و محیطی مبنی بر انتقال مشاغل به کشورهای کم درآمد مانند ویتنام، با مشارکت ترانس پاسیفیک مورد مذاکره توسط دولت اوباما مخالفت کرد. این توافق تجاری هرگز در کنگره به رای نیامد و ترامپ مدت کوتاهی پس از رئیس جمهور شدن از این پیمان خارج شد.

در همین حال، بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور از حامیان سرسخت مشارکت ترانس پاسیفیک بود. اما در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020، او گفت که «آنطور که در ابتدا مطرح شده بود، به مشارکت ترانس پاسیفیک نخواهد پیوست»؛ در عوض او در مورد این پیمان مذاکره مجدد خواهد کرد تا به گروه‌های کارگری و محیط زیست امکان نفوذ بیشتری بر جزئیات نهایی توافق بدهد.

اما بایدن به عنوان رئیس جمهور این کار را انجام نداده است. او همچنین درباره توافقنامه تجارت آزاد جدید دیگری مذاکره نکرده است.

هریس به توافق آمریکا، کانادا و مکزیک، جایگزین ترامپ برای نفتا، رای منفی داد و گفت که این توافق به اندازه کافی اقدامی برای محافظت از مشاغل و محیط زیست آمریکایی‌ها انجام نمی‌دهد. او در مقطعی گفت: «در دولت هریس، هیچ توافق تجاری امضا نمی‌شود مگر اینکه از کارگران آمریکایی و از محیط زیست ما محافظت کند.»

بایدن در ابتدا با توافقنامه ایالات متحده، مکزیک و کانادا مخالف بود، اما پس از مذاکره نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت، درباره تغییرات مورد علاقه دموکرات‌ها، موضع خود را تغییر داد.

اثرات این پیشنهادات بر کمپین کامالا هریس

نیویورک تایمز در ماه مه 2019 گزارش داد، مشاوران هریس سعی کردند او را متقاعد کنند که با آغوش باز پذیرای تجارت آزاد باشد تا او را از سندرز و وارن متمایز کند. در عوض، هم او و هم بایدن در تجارت به سمت چپ گرایش پیدا کرده‌اند و امیدوارند به ترامپ فرصت کمتری برای جلب نظر اتحادیه‌های کارگری و دیگر رای دهندگان یقه آبی بدهند.

هوش مصنوعی

هریس: حامی قانون‌گذاری دولتی

بایدن: خواهان استانداردهای داوطلبانه برای این صنعت

نظرات آنها چقدر متفاوت بود؟

هریس حرفه سیاسی خود را در سیلیکون ولی آغاز کرد و برخی از کارکنان ارشد سابق او اکنون نام‌های بزرگی در صنعت فناوری هستند. اما او در درخواست مقرراتی برای رسیدگی به خطرات هوش مصنوعی، از جمله دروغ‌های عمیق، سوگیری الگوریتمی و اطلاعات نادرست، صریح‌تر از بایدن بوده است.

هریس در جریان بازدید از اجلاس ایمنی هوش مصنوعی در نوامبر در بریتانیا گفت: «تاریخ نشان داده است در غیاب مقررات و نظارت قوی دولت برخی از شرکت‌های فناوری ترجیح می‌دهند که سود را بر رفاه مشتریان خود، ایمنی جوامع ما و ثبات دموکراسی‌هایمان ترجیح دهند.».

ژوئیه گذشته، در روزهای اولیه بسیج کاخ ​​سفید در مورد سیاست هوش مصنوعی، هریس جلسه‌ای را با شرکت گروه‌های حقوق مدنی، کارگری و حمایت از مصرف‌کننده رهبری کرد که در آن «انتخاب نادرست» بین ترویج نوآوری و حمایت از مردم را رد کرد.

در مقابل، بایدن به دنبال مدیریت شرکت‌های هوش مصنوعی عمدتا از طریق تنظیم استانداردهای داوطلبانه بوده است. از سوی دیگر، او در ماه اکتبر فرمان اجرایی گسترده‌ای درباره هوش مصنوعی صادر کرد که جمهوری‌خواهان می‌خواهند آن را لغو کنند، بیشتر شکایت‌ آنها بر تلاش دولت برای وادار کردن شرکت‌های فناوری به ارائه اطلاعات در مورد پروژه‌های هوش مصنوعی متمرکز است که از قدرت محاسباتی بسیار زیادی استفاده می‌کنند.

اثرات این پیشنهادات بر کمپین کامالا هریس

حمایت هریس برای مقابله با خطرات کوتاه مدت هوش مصنوعی، او را با گروه‌های کارگری، حقوق مدنی و حمایت از مصرف‌کنندگان همسو می‌کند، اما او را در تضاد با دستور کار مقرراتی قرار می‌دهد که ترامپ و کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در مورد این فناوری ترویج کرده‌اند. همچنین با خواسته‌های طبقه جدیدی از حامیان جمهوری‌خواه سیلیکون ولی که پشت سر ترامپ صف کشیده‌اند، مغایرت دارد.

حریم خصوصی داده‌ها

هریس: اجرای بهبود در برابر نقض حریم خصوصی داده‌ها به عنوان دادستان کل کالیفرنیا

بایدن: از کنگره خواسته است که قانون حفظ حریم خصوصی داده‌ها را تصویب کند

نظرات آنها چقدر متفاوت بود؟

هریس زمانی که دادستان کل کالیفرنیا بود، سال‌ها قبل از اینکه قانون حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده پیشرو در این ایالت حتی به فکر کسی رسیده باشد، تلاش‌های کالیفرنیا برای تنظیم حریم خصوصی داده‌ها را رهبری کرد.

هریس در اوایل سال 2012 گفت: «حریم خصوصی شما نباید هزینه استفاده از برنامه‌های تلفن همراه باشد، اما اغلب اوقات هست».

در آن سال او واحد اجرای حریم خصوصی و حفاظت را زیر نظر وزارت دادگستری کالیفرنیا ایجاد کرد. بعدها هریس در مورد سیاست‌های حفظ حریم خصوصی پایه‌ریزی کرد و ابزارهایی را برای کالیفرنیایی‌ها به‌کار انداخت تا نقض حریم خصوصی آنلاین را گزارش کنند.

با این حال منتقدان، هریس را به اتخاذ سیاست‌های ضعیف‌تر مورد حمایت از حامیان و متحدانش در سیلیکون ولی متهم کردند.

بایدن نیز در مورد این موضوع صحبت کرده است، اما عمدتا با ترغیب قانونگذاران به اقدام.

اثرات این پیشنهادات بر کمپین کامالا هریس

در حالی که حریم خصوصی داده‌ها به تنهایی یک موضوع برجسته در کمپین نبوده است، موضوعات کلیدی چندی را که رای‌دهندگان به آنها اهمیت می‌دهند، در خود مستتر دارد.

پس از لغو قانون رو در مقابل وید با تصمیم دادگاه عالی دابز، حفظ حریم خصوصی داده‌ها برای متقاضیان سقط جنین که از خط قرمزهای دولت عبور می‌کنند به اولویت دولت بایدن تبدیل شد. کمیسیون تجارت فدرال علیه چندین شرکت به دلیل نقض حریم خصوصی بهداشتی، از جمله کسب‌وکارهایی که سابقه مکان‌یابی افراد را می‌فروشند که می‌تواند بازدید از کلینیک‌های بهداشت باروری را نشان دهد، اقدامات اجرایی انجام داد.

همه طرفدار این تلاش‌های اجرایی نیستند، زیرا سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی نگران مقررات دولت بایدن در صنعت فناوری هستند. چندین نفر از جمله مارک اندرسن و بن هوروویتز، بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر a16z، حمایت خود را از ترامپ در رابطه با این نگرانی‌ها اعلام کردند.

رفاه حیوانات

هریس: از ممنوعیت فوی گراس کالیفرنیا و دستور مرغداری‌های مزرعه دفاع کرد [فوی گراس که در بسیاری از محافل آشپزی به عنوان یک غذای لذیذ تلقی می‌شود، واقعیتی تاریک و پنهان از رنج حیوانات را در خود پنهان دارد. فوی گراس که از جگر اردک‌ها و غازها تولید می‌شود، نتیجه تغذیه اجباری پرندگان برای بزرگ کردن کبد آنها تا چندین برابر اندازه طبیعی است. این عمل که به گاواژ معروف است، رنج بسیار زیادی را به پرندگان وارد می‌کند و باعث ناراحتی جسمی و روانی می‌شود.]

بایدن: دولت او تلاش کرده است قانون کالیفرنیا در مورد رفتار با حیوانات مزرعه را مسدود کند

نظرات آنها چقدر متفاوت بود؟

به عنوان دادستان کل کالیفرنیا، هریس با مواضع تهاجمی رای دهندگان این ایالت در مورد قوانین رفاه حیوانات همسو شد. این قوانین شامل درخواست تجدیدنظر برای یک حکم فدرال بود که ممنوعیت کالیفرنیا برای فروش فوی گراس را لغو کرد. او همچنین از قوانین ایالتی دفاع کرد که می‌گفت تخم مرغ‌هایی که در کالیفرنیا فروخته می‌شوند باید از مرغ‌های آزاد پرورش یافته یا به‌گونه‌ای انسانی پرورش یافته باشند.

اما در سال 2022، وزارت دادگستری بایدن از اقدامی برای جلوگیری از قانون جدید رفاه دام در کالیفرنیا حمایت کرد. دولت او برای حمایت از چالش قانون کالیفرنیا از سوی دو گروه عمده کشاورزی، حکمی صادر کرد. دیوان عالی در نهایت اجازه داد که قانون جدید رفاه دام پابرجا بماند.

تام ویلساک، وزیر کشاورزی بایدن و یکی از متحدان نزدیک رئیس جمهور، از آن زمان گفته است که او موافق پیگیری قانونی برای شفاف سازی و جلوگیری از هرج و مرج در بازارهای ملی است.

اثرات این پیشنهادات بر کمپین کامالا هریس

موضع هریس در گذشته در با این مسئله می‌تواند او را با گروه‌های قدرتمند کشاورزی سیاسی، از جمله در ایالت‌های نوسانی کلیدی، در تضاد قرار دهد. بسیاری از این گروه‌ها هنوز در تلاشند تا قانون رفاه حیوانات کالیفرنیا را لغو کنند که به کشاورزان در سایر نقاط کشور دیکته می‌کند که خوک و سایر حیواناتی را که قرار است در داخل مرزهای ایالت فروخته می‌شوند، چگونه پرورش دهند.

در دوران ریاست جمهوری هریس، او احتمالا بیشتر تمایل داشته باشد که دپارتمان کشاورزی ایالات متحده مجبور کند بر کنگره فشار آورند تا اجازه دهد قانون کالیفرنیا و اقدامات ایالتی مشابه باقی بماند، در حالی که به دنبال ایجاد مقررات جدید رفاه حیوانات است.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن