تقاضای جهانی ال ان جی به بالاترین سطح خود در یک سال گذشته رسید

با کاهش ذخایر در آسیا و اروپا در زمستان تقاضای گاز طبیعی مایع در یک سال گذشته در این مناطق افزایش یافته است.

به گزارش «انرژی امروز» داده هایی که بلومبرگ از ردیابی کشتی های ال ان جی بر به دست آورده نشان می دهد در ماه مارس نسبت به بازه زمانی از ماه مارس سال گذشته واردات ال ان جی در این مناطق با افزایش 5 درصدی همراه بوده است.

قبل از شیوع کرونا و درحالی که کشورهای مختلف به دنبال کنار گذاشتن زغال سنگ از سبد گرمایشی و تولید برق بودند، تقاضا برای گاز طبیعی به صورت ثابتی در حال افزایش بود.

A ship loads up with liquid natural gas, of which Qatar is the world’s biggest exporter. Photography: Courtesy of Qatar Petroleum

با کاهش ذخایر در اروپا میزان واردات این منطقه در حال افزایش است و قیمت نقدی محموله های ارسالی از ایالات متحده هم در حال افزایش است.

در آسیا هم میزان واردات ال ان جی چین در ماه مارس 30 درصد افزایش داشت. آمار وارداتی بنگلادش و پاکستان هم حاکی از روند افزایشی واردات ال ان جی است.

واردات ال ان جی در اروپای غربی هم به بالاترین حد خود از ماه دسامبر سال 2019 رسیده است. در این میان ایالات متحده 30 درصد ال ان جی این منطقه را تامین کرده است.

در ماه مارس کل صادرات ال ان جی دنیا نسبت به سال گذشته میلادی 4.2 درصد افزایش نشان می دهد.

آمارها حاکی از افزیش میزان صادرات ایالات متحده، الجزایر، عمان و مصر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن