تلاش برای كاهش تلفات و افزايش راندمان نيروگاه‌ها تا پايان امسال

توسعه پست برق آخولا با هدف تقويت زيرساخت‌های صنعتی آذربايجان شرقی

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی از تلاش و برنامه‌ریزی برای كاهش تلفات و افزايش راندمان نيروگاه‌ها تا پايان امسال خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همايون حائری پیش از ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از 9 پروژه برق‌رسانی در استان آذربايجان شرقی با مجموع 732 ميليارد تومان که در چارچوب بيست و نهمين هفته از پويش سراسری #هرهفته_الف_ب_ايران، برگزار شد، به بيان اهميت پروژه‌های آماده بهره‌برداری از جمله طرح احداث كابل 132 كيلوولت اماميه- مارالان- روشنایی در بافت مركزی كلانشهر تبريز و فاز اول پروژه مهم پست 230/132/20 كيلوولت GIS مركزی اين شهر پرداخت.

حائری در ادامه با اشاره به اهميت بخش صنعت و توليد در شرايط اقتصادی فعلی و تحريم كشورمان، لزوم برق‌رسانی به شهرك‌های صنعتی از سوی وزارت نيرو بر اساس قوانين موجود را مورد تاكيد قرار داده و بهره‌برداری از پروژه افزايش ظرفيت پست منطقه صنعتی آخولا كه امروز انجام شد را در همين راستا دانست.

وی، احداث نيروگاه مقياس كوچك 25 مگاواتی در شهرك صنعتی شهيد سليمی را نيز گام مهمی در راستای سياست‌های كلان وزارت نيرو در امر توليد برق از انرژی‌های تجديدپذير و بهره‌مندی از سرمايه‌گذاران بخش خصوصی قلمداد کرد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی همچنين در گفت وگو با خبرنگاران، با بيان اينكه در قالب ساخت و سازها، امروز شاهد بهره‌برداری از 9 پروژه در آذربايجان شرقی بوديم، خاطرنشان كرد: پروژه‌های سازوكاری هم راهكارهایی هستند كه باعث افزايش راندمان و بهره وری كار می‌شوند.

وی از افزايش راندمان نيروگاه‌ها، كاهش تلفات، تعويض كابل‌های مسی به شبكه‌های خودنگهدار و راه‌اندازی مراكز پايش به عنوان بخشی از پروژه‌های سازوكاری ياد كرد كه هركدام باعث افزايش بهره‌وری در حيطه تخصصی خود می‌شوند.

حائری ادامه داد: در زمينه كاهش تلفات سال گذشته به عدد 9.76 درصد دست يافتيم كه اين موضوع نشانگر كاهش بيش از 5 درصدی تلفات در 4 سال گذشته است.

وی افزود: همچنين در خصوص افزايش راندمان نيروگاه‌ها نيز به 38.5 درصد در پايان سال گذشته رسيديم و امسال در تلاش هستيم تا اين عدد را به 39 درصد افزايش دهيم.

افشين روشن ميلانی مديرعامل شركت برق منطقه‌ای آذربايجان نيز گزارشی از مشخصات فنی و اهداف پروژه‌ها را تشريح كرد.

در ادامه، دكتر رحمتی معاون امور عمرانی استاندار آذربايجان شرقی ضمن ابراز خرسندی از احداث اين پروژه‌ها، از اقدام وزارت نيرو در راه اندازی اين پويش سراسری، قدردانی كرد.

وی با تاكيد بر لزوم توسعه طرح های توليد برق از انرژی‌های تجديدپذير، بر تامين هرچه مطلوب‌تر انرژی برق واحدهای توليدی، صنعتی، كشاورزی، خانگی و به ويژه در حوزه شهرك های صنعتی، اظهار اميدواری كرد كه استان آذربايجان شرقی با داشتن شرايط ويژه اقتصادی و صنعتی در كشور، بيشتر مورد توجه برنامه های وزارت نيرو در حوزه برق قرار گيرد.

وی در عين حال، پيشرفت صنعت برق در كشور به‌ويژه در سال‌های اخير را بسيار مطلوب دانست و گفت: تحولی كه در حال حاضر در صنعت برق كشور شاهد هستيم، طوری است كه با كشورهای پيشرفته و صاحب تكنولوژی جهان در حال رقابت است و اين، افتخار بزرگی برای كشورمان در شرايط تحريم به‌شمار می‌آید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن