تمامی کانکس‌های مناطق زلزله زده کرمانشاه برق‌دار هستند

هر تصمیمی در خصوص کانکس‌ها منوط به تصمیم شورای تامین استان است

مدیرعامل شركت توزیع برق استان كرمانشاه گفت: تمامی کانکس‌های مناطق زلزله زده کرمانشاه برق‌دار بوده و هر تصمیمی در خصوص ارائه یا قطع خدمات به این کانکس‌ها منوط به تصمیم شورای تامین استان است.

امیدعلی مرآتی در این باره اظهار داشت: برق هیچ كدام از هموطنانی كه در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی و در كانكس زندگی می كنند، قطع نشده است و در حال حاضر بالغ بر یكهزار كانكس وجود دارد كه برق آنها به صورت رایگان تامین می شود.

وی اضافه كرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص وضعیت هموطنان ساكن در كانكس های سرپل ذهاب و مناطق اطراف آن، از طریق شورای تامین انجام می شود و شركت توزیع برق نیز تابع تصمیمات این شورا خواهد بود.

مرآتی خاطرنشان كرد: براساس تصویب هیات دولت، برق مصرفی مناطق زلزله زده استان كرمانشاه در فاصله سال های 1396 تا 1398 به صورت رایگان، محاسبه و به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی شركت توزیع نیروی برق كرمانشاه تلقی می شود.

مدیرعامل شركت توزیع برق استان كرمانشاه در عین حال اظهار داشت: برای مشتركانی كه پس از تعمیر یا نوسازی واحد مسكونی، در منازل خود ساكن شده اند، كنتور جدید به صورت رایگان نصب شده است.

برپایه این گزارش، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر، شامگاه یكشنبه 21 آبان 1396 در نزدیكی مرز ایران و عراق در استان كرمانشاه و در32 كیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه رخ داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، براثر این زمین لرزه، افزون بر 500 نفر جان خود را از دست دادند، بیش از 9 هزار نفر نیز زخمی و حدود 70 هزار نفر نیز بی خانمان شدند.

صنعت برق در همان ساعات اولیه پس از زلزله، نسبت به تامین برق مناطق اسكان موقت اقدام كرده بود و به گواه گزارش های سایر دستگاه ها، صنعت برق جزو نخستین نهادهای خدمات رسانی بود كه توانست مشكلات بخش خود را رفع نماید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن