تمام دموکرات‌ها پشت سر بایدن

فقط بیل کلینتون باقی مانده است

در آخرین ساعات دیروز هیلاری کلینتون حمایت خود را از نامزدی جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرد. به این ترتیب تلاش دموکرات‌ها برای پشتیبانی از بایدن توسط اولین زنی که در آمریکا پس از در اختیار داشتن عنوان بانوی اول، وزیر امور خارجه بود نیز ادامه یافت.

دیروز هیلاری کلینتون قرار بود در کنفرانسی مجازی درمورد تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد و روابط اجتماعی و همچنین مشکلات زنان سخنرانی کند. ابتدای کنفرانس را نیز به همین کار اختصاص داد اما با انتقاد از «رئیس جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا» اخلاق و تجربه بایدن را با دونالد ترامپ مقایسه کرد.

نیازمند یک رئیس جمهوری واقعی هستیم

کلینتون که در انتخابات 2016 رقیب دونالد ترامپ بود، گفت: «به این فکر کنید داشتن یک رئیس جمهوری واقعی چه معنایی برای ما خواهد داشت. منظورم شخصی است که قدر علم و دانش را بداند و بتواند ما را دور هم جمع کند، نه کسی که فقط در تلویزیون مشغول نقش بازی کردن است.» اشاره کلینتون به نادیده گرفتن هشدارهای مسئولان سازمان‌های پزشکی و بهداشتی درمورد تبعات همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا توسط ترامپ بود. توصیه دونالد ترامپ به تزریق مواد ضدعفونی‌کننده به بدن هم طی روزهای اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه بایدن به عنوان معاون سابق رئیس جمهوری ایالت متحده و سناتور 6 دوره‌ای، تمام عمرش در حال آماده شدن برای این کار بود، گفت: «الان ما به یک رهبر واقعی نیاز داریم، یک رئیس‌ جمهوری مانند جو بایدن.» همین کار را بایدن در پاییز 2016 که هنوز معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، برای هیلاری کلینتون انجام داد و در صحبت‌هایش او را «یک رئیس جمهوری عالی» معرفی ‌کرد.

عزم جزم دموکرات‌ها

در انتخابات سال 2016 برنی سندرز تا آخرین روزها حاضر نشد به نفع هیلاری کلینتون کنار بکشد و بسیاری معتقدند همین مسئله، علت باخت کلینتون به ترامپ بود. آنها امسال با درس گرفتن از تجربه تلخ 4 سال قبل، خیلی جدی و سریع به حمایت از نامزد اصلی خود برخاسته‌اند. این بار همه چیز از کنار کشیدن برنی سندرز شروع شد. او که با یکدندگی‌اش در انتخابات 2016 دموکرات‌ها را جان به لب کرده بود، پس از رای‌گیری درون‌حزبی در ویسکانسین اعلام کرد مبارزات انتخاباتی‌اش را متوقف می‌کند.

از راست: سناتور الیزابت وارن، جو بایدن و سناتور برنی سندرز

تا قبل از سه‌شنبه بزرگ برنی سندرز پیشتاز تمام نظرسنجی‌ها و رای‌گیری‌ها بود اما پس از رای‌گیری‌های این روز ورق به نفع بایدن برگشت. دو هفته بعد، سندرز پس از برگزاری رای‌گیری در ویسکانسین ابتدا از انتخابات درون‌حزبی کنار کشید و 5 روز بعد پشتیبانی خود را از بایدن اعلام کرد. بعد از سندرز، اعلام حمایت بقیه دموکرات‌ها نیز شروع شد. در هفته‌های اخیر باراک اوباما (رئیس جمهوری سابق آمریکا)، نانسی پلوسی (رئیس دموکرات مجلس نمایندگان) و الیزابت وارن (سناتور دموکرات ایالت ماساچوست) حمایت خود را از بایدن اعلام کرده‌‌اند.

حمایت هیلاری کلینتون از بایدن، باتوجه به تجربه او از انتخابات 2016 و رقابتش با رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده می‌تواند کمک بزرگی برای بایدن باشد. او تا امروز آخرین چهره سرشناس در بین سیاستمداران حزب دموکرات است که حمایت خود را از بایدن اعلام کرده است.تنها چهره سرشناس دموکرات‌ها که تاکنون از بایدن پشتیبانی‌اش را اعلام نکرده، بیل کلینتون است؛ همسر هیلاری کلینتون و رئیس جمهوری اسبق آمریکا.

پشتیبانی دموکرات‌ها از بایدن در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی یکی از کارمندان سابق مجلس، بایدن را متهم کرده که در دهه 90 و هنگامی که سناتور ایالت دلاویر بود، او را آزار جنسی داده است

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن