تنش آبی ۹ ساله یک روستا در دزفول پایان یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از آبرسانی به ۱۴۰۰ روستای محروم این استان با عزم دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار کرد: عزم و توجه دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای خوزستان جدی است و از ابتدای دولت سیزدهم ۱۴۰۰ روستای خوزستان آبدار شده است.

وی با اشاره به تنش آبی روستای کهنک بخش چغامیش دزفول بیان کرد: پروژه آبرسانی به روستای کهنک بخش چغامیش دزفول با اعتبار ۳۲۵ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: در این پروژه یک چاه و یک خط انتقال ۲۵۰ میلیمتری به طول ۱۰ کیلومتر اجرا شده است.

کرمی نژاد تصریح کرد: این روستا بیش از ۹ سال است که تنش آبی دارد و با بهره‌برداری از این چاه، آب این روستا پایدار و به صورت ۲۴ ساعته مردم از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح افزود: این پروژه برای تامین آب شرب پایدار و با جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۲۳۷ نفر وارد مدار بهره برداری شده است.

کرمی‌نژاد به آبدار کردن آب شرب دو روستای دیگر اشاره کرد و گفت: همچنین در این پروژه آبرسانی به روستاهای فیروز‌آباد و بنه قیصر تا ماه آینده تکمیل و وارد مدار می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به آغاز پروژه‌های محرومیت‌زدایی روستاهای دزفول و اندیمشک خاطرنشان کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی روستاهای خورستان در حال اجرا است و هفته آینده پروژه‌های دزفول و اندیمشک آغاز می‌شود و مشکل تمام روستای فاقد آب شرب پایدار و روستای بدون آب در شهرستان دزفول رفع می‌شود.

کرمی‌نژاد با اشاره به اجرای پروژه ماده ۵۶ دزفول گفت: پروژه ماده ۵۶ فاضلاب دزفول با تلاش نماینده مردم دزفول در حال پیگیری است و پروژه فاضلاب دزفول از فاینانس داخلی تامین اعتبار می شود.

وی اظهار کرد: اعتبارات سفر رییس جمهور به دزفول تصویب شده است و روند اجرایی طرح فاضلاب دزفول با پیگیری‌های نماینده شهرستان ساماندهی می‌شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: بنابر تکلیفی که داریم باید فاضلاب اهواز ظرف دو سال تکمیل شود که برای این کار برنامه‌ریزی لازم انجام شده و در حال اجرا است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن