تهدید تولید کنندگان نفت توسط کاخ سفید با عبور نفت از 90 دلار

کاخ سفید در پی عبور قیمتهای نفت از مرز ۹۰ دلار در هر بشکه، اعلام کرد هیچ تولیدکننده نفتی در سراسر جهان در هنگام رشد تقاضا، نباید از عرضه سر باز بزند و دولت آمریکا همه گزینه ها را برای مقابله با قیمتهای بالای نفت و بنزین در اختیار دارد و می تواند از هر ابزار قانونی و رگولاتور موجود استفاده کند.

به گزارش اویل پرایس، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد: هیچ کس نباید عرضه را به بهای آسیب دیدن مصرف کننده آمریکایی محدود کند؛ به خصوص که روند احیا از پاندمی ادامه دارد و تولیدکنندگان نفت سراسر جهان ظرفیت تولید در سطوحی را دارند که با تقاضا برابری می کند و قیمتهای بالا را کاهش می دهد. این پیامی است که ما همچنان ارسال می کنیم.

ساکی افزود: دولت بایدن مذاکراتی با کشورهای تولیدکننده نفت درباره افزایش تولید پیشنهادی داشته است و همزمان با کشورهای مصرف کننده نفت درباره آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک گفت و گو می کند.

U.S. President Joe Biden campaigns for Democratic candidate for governor of Virginia Terry McAuliffe at a rally in Arlington, Virginia, U.S. October 26, 2021. REUTERS

آمریکا نوامبر گذشته اعلام کرد که در اقدامی هماهنگ با کشورهای مصرف کننده ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک آزاد می‌شود و عرضه این نفت در ژانویه آغاز خواهد شد. کاخ سفید در تلاش است نگرانی‌های شهروندان آمریکایی درباره هزینه‌های بالای سوخت و تورم همزمان با خروج از پاندمی را برطرف کند.

پس از اصلاح قیمت نفت که در پی وحشت بازار از تاثیر شیوع واریانت اُمیکرون اتفاق افتاد، قیمتها دوباره روند صعودی را ازسرگرفتند و از ابتدای سال میلادی جاری حدود ۲۰ درصد رشد کرده اند. قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرد و قیمت بنزین آمریکا را گرانتر کرد.

طبق آمار انجمن خودروی آمریکا، روز چهارشنبه میانگین قیمت ملی هر گالن بنزین ۳.۴۶۹ دلار بود که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ و یک دلار در هر گالن بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

Crude oil storage tanks are seen from above at the Cushing oil hub, in Cushing, Oklahoma, March 24, 2016. REUTERS

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: علاوه بر مذاکرات با تولیدکنندگان نفت و کشورهای مصرف کننده نفت، آمریکا سرگرم بررسی اختیارات حقوقی و رگولاتوری در دسترس برای تضمین حمایت از مصرف کنندگان است. این به معنای آن است که به هر گونه نشانه از دستکاری قیمت در بازارهای فرآورده های نفتی یا بنزین واکنش نشان خواهد داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن