توسعه انرژی هسته‌ای در چین لازمه رسیدن به اهداف اقلیمی است

بر اساس گزارش مقامات چینی اگر این کشور قصد دارد تا قبل از سال 2030  به پیک تولید انتشارات گازهای گلخانه ای برسد و تا سال 2060 به عنوان یک کشور کربن خنثی مطرح باشد باید نیروگاه های هسته ای خود را توسعه دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در برنامه 5 ساله چین بین سال های 2021 تا 2025 که روز جمعه منتشر شده است کل ظرفیت انرژی هسته ای این کشور تا 70 گیگاوات افزایش خواهد یافت. در پایان سال گذشته میلادی ظرفیت نیروگاه های هسته ای چین به 51 گیگاوات رسید درحالی که بر اساس اهداف از پیش تعیین شده این ظرفیت باید به 58 گیگاوات می رسید.

با این حال لیو کیو، متخصص در موسسه تحقیقاتی انرژی اتمی چین می گوید این ظرفیت برای رسیدن چین به اهداف اقلیمی کافی نیست. و ساخت این نیروگاه ها باید سرعت گیرد.

بر اساس پیشنهادی که شرکت ملی انرژی هسته ای چین (CNNC) منتشر کرده است تا سال 2035 نیروگاه های در حال بهره برداری چین باید به ظرفیت 180 گیگاوات برسد.

بعد از فاجعه اتمی سال 2011 فوکوشیمای ژاپن، مثل بیشتر نقاط دنیا نگرانی از ابعاد چنین فاجعه هایی باعث شد ساخت و اجرای نیروگاه های اتمی در چین هم با تاخیر مواجه شوند.

قانون گذاران انرژی در چین تاکید دارند که نگرانی ها از مدیریت کیفیت در این نیروگاه ها باید شناسایی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن