توسعه تولید بیوسوخت‌ها با مخمرهای مهندسی شده

محققان توانستند روشی جدید برای کاهش سمیت خوراک سلولزی برای مخمرها بیابند که با استفاده از آن بتوانند میزان تولید اتانول، بیودیزل یا بیوپلاستیک ها را بیشتر کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از ساینس دیلی، توسعه تولید بیوسوخت هایی چون اتانل می تواند گام مهمی در کاهش مصرف سوخت های فسیلی در دنیا باشد.

هرچند تولید اتانول به دلیل وابستگی آن به تولید ذرت که در همه جا کشت نمی‌شود محدود است.

یک تیم از مهندسان دانشگاه ام آی تی روشی جدید پیدا کرده اند که با استفاده از آن می توانند از خوراک غیر غذایی برای تولید بیوسوخت ها استفاده کنند.

در حال حاضر به سختی می توان از خوراک هایی چون کاه و گیاهان چوبی برای تولید بیوسوخت های استفاده کرد چون این خوراک ها را ابتدا باید به شکر قابل تخمیر تبدیل کرد. این فرایند چندین نوع محصول جنبی تولید می کند که برای مخمرها به شدت سمی هستند.

محققان دانشگاه ام آی تی روشی را توسعه دادند که بر اساس آن قادرند این مواد سمی را به دام اندازند، و در نتیجه مقدار تولید بیوسوخت را افزایش دهند.

همچنین آنها نشان دادند که این تغییرات را می توانند مهندسی کنند تا یک گونه از مخمرها بتوانند مواد دیگر را استفاده کنند و این مواد چوبی را به عنوان یک ماده لازم برای تولید بیودیزل یا بیوپلاستیک قابل استفاده کنند.

در حال حاضر بیش از 40 درصد از ذرت کشت شده در ایالات متحده برای تولید بیوسوخت استفاده می شود. ذرت یک ماده غذایی که برای رشد و تولید به مقادیر زیادی آب و کود نیاز دارد، بنابراین مواد چوبی می توانند گزینه مناسبی برای جانشینی با ذرت باشند تا بتواند سوخت و پلاستیک تجدیدپذیر تولید کرد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن